۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار رشد ۱۸ درصدی داشته است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:

صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار رشد ۱۸ درصدی داشته است

اردبیل - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل با اشاره به افزایش 18 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در مدت یاد شده ۴۱۹ هزار تن کالای ایرانی از این پایانه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رحمتی  قبل از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل راهداری اردبیل از افزایش 17 درصدی ورود مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار در11 ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت یاد شده یک میلیون و 489 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل تصریح کرد: همچنین ۴۱۹ هزار تن کالای ایرانی توسط ۱۸هزار و ۹۷۲ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی صادر شده است.

رحمتی با اشاره به افزایش 18 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار گفت: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات عمده کالاهای ایرانی صادر شده به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله‌سوار به ارزش حدود ۲۶۰ میلیارد ریال توزیع شده است گفت: این برگ‌ها در جهت حمایت و توسعه صادرات کالای ایرانی بین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله‌سوار توزیع می شود.

رحمتی با اشاره به توزیع ۳۰ هزار برگ دوزبلاغ در بین رانندگان در سال گذشته گفت: در سال ۲۰۱۸ تعداد سهمیه دوزبلاغ استان ۱۴ هزار برگ بود که با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد ۴۰ درصدی درسال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.

کد خبر: ۸٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha