۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳
توسعه خطوط پروازی در فرودگاه‌های مازندران؛ نرخ بلیت‌ها نجومی شد
بازار گزارش می‌دهد؛

توسعه خطوط پروازی در فرودگاه‌های مازندران؛ نرخ بلیت‌ها نجومی شد

ساری - دوره رکود و کسادی بازار شرکت‌های هواپیمایی در نوروز ۱۴۰۰ به پایان رسید و هر روز ایرلاین‌های جدیدی به فرودگاه‌های مازندران برای از سرگیری پروازها می‌آیند.

بازار؛ گروه استان ها: از اسفندماه سال ۹۸ که ایرلاین ها شمار پروازهایشان را به دلیل شیوع کرونا کاهش دادند تا همین یکی دو ماه پیش، هواپیماهای مسافری با ظرفیت خالی در بسیاری از مسیرهای پروازی از فرودگاه مازندران فعالیت می کردند.

نوروز و وضعیت زرد کرونایی بسیاری از مناطق کشور از جمله مازندران، فرصت تازه ای به صنعت حمل ونقل هوایی در مازندران و ایران داد تا جایگاه خود را در حوزه گردشگری بازیابی کند و با گذشت چند روز از سال جدید شاهد افزایش پروازها در فرودگاه های مازندران هستیم.

سالانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از طریق سه فرودگاه مازندران جابجا می شود و در حال حاضر ایرلاین هایی نظیر آسمان، آتا، هما، وارش، کاسپین و غیره در فرودگاه های استان، عملیات پروازی انجام می دهند.

بلیت هواپیما گرانتر شده است
همزمان با ورود دوباره ایرلاین ها برای از سرگیری پروازها در فرودگاه های مازندران، بلیت هواپیما از مازندران به مقاصد مختلف پروازی رشد مضاعفی گرفته است.یک مسافری ساروی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت بلیت های هواپیما نسبت به قبل گران شده است، هزینه بلیت رفت از ساری به مشهد مقدس را بین ۶۳۸ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

احمدی با عنوان اینکه افزایش قیمت ها از جمله عواملی است که سبب می شود رغبت کمتری برای استفاده از هواپیما برای سفر وجود داشته باشد، افزود: این درحالی است که دو سال پیش ایرلاین بومی در فرودگاه ساری راه اندازی شده بود و قیمت آن بسیار به صرفه تر بود.

قیمت مسیر پروازی ساری – شیراز ۹۰۰ هزار تومان و مابقی مسیرها نیز با رشد قیمتی مضاعفی نسبت به قبل روبر بوده است.

توسعه خطوط پروازی در فرودگاه‌های مازندران؛ نرخ بلیت‌ها نجومی شد

همزمان با نوروز، ایرلاین ها خود را برای نقش آفرینی در صنعت حمل ونقل هوایی آماده کردند و هر روز شمار پروازهایشان را در فرودگاه های استان افزایش داده اند. ایجاد و توسعه زیرساخت ها در فرودگاه های مازندران، شرکت های هواپیمایی را برای توسعه پروازها ترغیب کرده است.

مقاصد پروازی فرودگاه رامسر رشد یافت
در سال گذشته باند جدید وبتنی استاندار فرودگاه رامسر بهره برداری شد و با رفع موانع پروازی، شرکت های زیادی تقاضای سورتی های پروازی را در این فرودگاه داشته اند. ارشاد حاتمی مدیر فرودگاه شهدای رامسر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان پروازهای فرودگاه ها رشد بی سابقه ای داشته است، افزود: مقاصد پروازی از تهران، به اصفهان، اهواز، مشهد افزایش یافته است.

وی با عنوان اینکه اجرای طرح های عمرانی در این فرودگاه، اجرای باند بتنی را از جمله طرح ها ذکر کرد و گفت: همچنین طرح جامع فرودگاه رامسر مصوب شده است.

وی یادآور شد: علاوه براین برای پروازهای خارجی مجوز مرز هوایی در این فرودگاه دریافت شد و ترمینال جدید فرودگاه نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی احداث می شود.

حاتمی یادآور شد: با پایان یافتن دوره کرونایی پیش بینی می شود میزان استقبال از پروازها برای سفر و مسافرت افزایش یابد و شمار ایرلاین ها نیز توسعه خواهد یافت.

مدیر فرودگاه رامسر ادامه داد: در حال حاضر امکان پرواز ۱۶ ایرلاین در این فرودگاه در غرب استان مهیا است.

حضور ایرلاین ها در فرودگاه های مازندران افزایش یافت
فرودگاه های مازندران طی یکسال گذشته به دلیل شیوع کرونا و کاهش سفرهای هوایی، شرایط زیان دهی را پشت سر گذاشتند و تمام امید ناوگان هوایی مازندران به پساکرونا است تا بتواندد بخشی از ضررهای وارده را جبران کند.

مدیرکل فرودگاه های مازندران از افزایش پرواز در فرودگاههای استان خبر داد و گفت: ایرلاین ها پروازهای خود را در این فرودگاه افزایش دادند.

سعداله وطنخواه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه نوشهر گفت: پروازهای این شرکت در مسیر مشهد - نوشهر و بالعکس افزایش یافته است.

توسعه خطوط پروازی در فرودگاه‌های مازندران؛ نرخ بلیت‌ها نجومی شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفته ای دو روز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در مسیر مشهد- نوشهر - مشهد در فرودگاه نوشهر پرواز برقرار است، افزود: از ۱۴ فروردین سال جدید شمار پروازها به هفته ای سه روز افزایش می یابد.

وی یادآور شد: در سال جدید روزهای شنبه نیز به مسیر پروازی مشهد- نوشهر - مشهد افزوده می شود.

وطنخواه همچین از برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران - نوشهر و بالعکس خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته این پرواز از طرف شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هما از روز یکشبنه هشتم فروردین ماه برقرار می شود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران یادآور شد: پروازها طبق برنامه هفته ای سه روز در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در مسیر تهران - نوشهر و در فرودگاه شهدای نوشهر انجام می شود.

وی با گرامیداشت سال جدید و نوروز اظهار داشت: تدابیر و پیش بینی های لازم در این ایام برای استقبال از مسافران و خدمات دهی مهیا شده است.

فرودگاه بین المللی ساری نیز در نوروز امسال شاهد افزایش حضور ایرلاین ها است و هواپیمایی بومی وارش در کنار شرکت های دیگر هواپیمایی، سورتی های پروازی خود را در این فرودگاه بین المللی توسعه داده است.

توسعه پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی ساری نیز در دستور کار قرار دارد و پرواز ساری – آکتائو از جمله مسیرهایی است که در سال جاری محقق می شود.

کد خبر: ۸۰٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha