۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
روسیه آماده خروج از سوئیفت
مشاور رییس جمهور روسیه اعلام کرد

روسیه آماده خروج از سوئیفت

پسکوف، مشاور رییس جمهور روسیه از آمادگی این کشور برای مواجهه با شرایط احتمالی تحریم سوئیفت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، براساس گزارشی از راشاتودی، دیمیتری پسکوف - مشاور مطبوعاتی رییس جمهور روسیه - با بیان اینکه با توجه به افزایش تحریم های آمریکا علیه روسیه، احتمال وادار شدن روسیه به خروج از سامانه سوئیفت وجود دارد، افزود: نمی‌توانیم هیچ خطری را نادیده بگیریم.

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت گفت: این اقدامات غیرمنطقی و غیر قابل پیش بینی هستند و در نتیجه شرایط ما را واداشته است تا همواره در حال آماده باش باشیم.

در سال های اخیر واشنگتن بارها روسیه را به تحریم در دسترسی به سوئیفت و نظام بانکی بین المللی تهدید کرده و این مساله مسکو را وادار به توسعه نسخه های بومی مشابه سوئیفت ساخته است. روسیه همچنین در حال همکاری با چین و ایران است تا مبادلات بانکی مربوط به این دو کشور را با استفاده از سیستم های بومی انجام دهد.

سوئیفت یک شبکه مالی جهانی مستقر در بلژیک است و در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار مؤسسه و نهاد مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان از سیستم سوئیفت برای تراکنش‌های بین‌المللی خود استفاده می‌کنند.

گرچه این سیستم در حال حاضر بیشترین نقش را در پرداخت‌های فرامرزی دارد، اما با این حال وابستگی شدید سوئیفت به دلار و نظام مالی آمریکا چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

کد خبر: ۸۰٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha