۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کاهش قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

کاهش قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از کاهش قیمت گوشت مرغ کشتار روز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، امین قربانی با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته هر کیلوگرم مرغ با بهای ۱۳۱ هزار ریال عرضه می‌شد که امروز با کاهش هزار ریالی در بازار این استان به ۱۳۰ هزار ریال رسید.

وی اظهار کرد: گوشت گرم مرغ،  از ۲ ماه پیش با قیمت مصوب و بعضا کمتر از آن، در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد اما روز گذشته با افزایشی نسبی، به هر کیلوگرم ۱۳۱ هزار ریال رسیده بود.

 وی افزود: گوشت مرغ، از دو ماه پیش با قیمت مصوب ۱۲۹ هزار ریال و گاهی پایین‌تر از این نرخ در استان عرضه می‌ شد.

قربانی با اشاره به اینکه قیمت این کالای پروتئینی در دو ماه گذشته به ۱۱۵ هزار ریال هم رسیده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوع شدن خروج مرغ زنده از استان، پیش بینی می شود که قیمت گوشت گرم مرغ نیز تعدیل شده و افزایش نیابد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: خروج مرغ زنده از خراسان شمالی از روز پنجشنبه هفته گذشته، به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در شب یلدا، ممنوع شده بود.

قربانی با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز استان به گوشت مرغ از خارج استان تامین می شود گفت: استان گلستان، مرغ زنده را با قیمت بیشتری به خراسان شمالی عرضه کرده و همین امر، علت افزایش نسبی قیمت این محصول در استان شده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه افزود: افزایش قیمتی در مرغ زنده سالن های مرغداری استان نداشته ایم اما چون مرغ زنده از استان گلستان با قیمت بیشتری خریداری شد، گوشت استحصالی هم گران تر عرضه شده است.

به گزارش بازار، مصرف سالانه گوشت مرغ در خراسان شمالی حدود ۲۲ هزار تن است که ۶ هزار تن آن از سایر استان ها تامین می شود.

کد خبر: ۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha