۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
صادرات غیرنفتی مرکزی طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

صادرات غیرنفتی مرکزی طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار شد

اراک- جعفری کرهرودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صادرات غیرنفتی مرکزی طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

‌ سعید جعفری کرهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت مرکزی در سال ۱۴۰۰ تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان به کار خواهد بست.

جعفری کرهرودی با بیان اینکه استان مرکزی پس از شیوع ویروس کرونا در تولید محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک پیشرفت های چشمگیری داشته است، گفت: این استان محصول تولیدی خود را علاوه بر تامین نیاز بازار خود به مناطق دیگر کشور نیز ارسال می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: کرونا تهدیدی بود که می توانست هر اقتصادی را به زانو درآورد اما به لطف خدا و تلاش و پشتکار تولیدکنندگان این تهدید به فرصت‌ بی بدیل تبدیل شد و فرصت مناسبی را برای صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد کرد که فعال شدن واحدهای تولید ماسک صنعتی، افزایش واحدهای تولیدکننده محلول ضد عفونی‌کننده، فراهم شدن تولید «گان» مخصوص کادر درمانی از جمله این فرصت ها است.

وی در ادامه عنوان داشت: صادرات غیرنفتی مرکزی طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده و میزان صادرات استان، به لحاظ وزنی ۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۳ درصد نسبت به مشابه سال گذشته اش کاهش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی تحت نظر ۱۷۲ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت دارند گفت: طی ایام نوروز تیم‌های بازرسی ویژه بازار که از نیمه دوم بهمن ماه فعال هستند بازار را رصد می کنند.

کد خبر: ۸۰٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha