۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید
بازار گزارش می دهد؛

تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید

اردبیل - انتخاب عنوان سال نه صرفا یک شعار، بلکه راهکاری برای حل مشکلات کشور است و انتظار می رود نگاه به این مهم از حد تبلیغاتی خارج شود تا در عمل شاهد حرکت کشور به سمت توسعه اقتصادی باشیم.

نرگس محمدی؛ بازار: در طول سالهای گذشته انتخاب عناوین سال از سوی مقام معظم رهبری باتوجه به شرایط و موضوعات مهم سال، مسیر موفقیت، توسعه و شکوفایی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور را مشخص کرده است.

در این میان باتوجه به شرایط حساس کشور، دشمنان انقلاب تلاش کرده اند تا اقتصاد را به عنوان پاشنه آشیل مورد هدف قرار دهند. مسئله ای که از نگاه هوشمندانه رهبری دور نمانده و در طی سالهای اخیر با تاکید بر اقتصاد، معیشت مردم و مبحث تولید و خودکفایی با محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیر حرکتی کشور را مشخص کرده اند.

«جهاد اقتصادی»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید_اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی»، «رونق تولید» و «جهش تولید» همه عناوینی بوده اند که مقام معظم رهبری با توجه به شرایط داخلی کشور و نیز در نظر گرفتن اهداف دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی نامگذاری کرده اند.

تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود در سال ۱۴۰۰ هم با اهمیت به موضوع اقتصادی و ضرورت حمایت از تولید داخلی، «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» را برای سال جدید نامگذاری کردند و تاکید داشتند که شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه کاملاً محقق شود.

مقام معظم رهبری علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعف‌های قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.

حال نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری، مسیر روشنی را پیش روی دولت، مجلس و همه کسانی که مسئولیتی در راستای اعتلای کشور دارند، قرار داده است که در این میان ضرورت دارد مسئولان و مدیران استانی نیز با برنامه ریزی مناسب در راستای حمایت از تولید و رفع موانع اقدامات عملی و درخوری انجام دهند.

حرکت در مسیر تحقّق اهداف نامگذاری سال، با عبرت گیری از کاستی های سال جهش تولید
در همین خصوص صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۰، حرکت در مسیر تحقّق اهداف نامگذاری سال، با عبرت گیری از کاستی های پیش آمده در راستای عمل به اهداف سال جهش تولید، سرعت و جدیت بیشتری به خود بگیرد.

تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید

وی با اشاره به توسعه زیرساختی در بخش صنعت، حمل و نقل، اشتغال، کشاورزی و دامپروری استان اظهار کرد: همه این تلاشها افق روشنی را پیش روی ما قرار داده است.

بدری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال ۹۹ اظهار کرد: مجلس در سال جدید تلاش خواهد کرد با رفع موانع و حمایت از تولیدات داخلی در مسیر صحیح گام بردارد.

ضرورت تقویت زنجیره تولید در کشور
در همین راستا سیدکاظم موسوی دیگر نماینده استان اردبیل در مجلس نیز بر تقویت زنجیره تولید در کشور تاکید کرد و افزود: در این راستا لازم است نسبت به تسریع در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات در حمایت از تولیدکنندگان اقدامات اساسی انجام گیرد.

تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید

وی به ضرورت تدوین قوانینی در جهت کمک به بهبود تولید اشاره کرد و افزود: باید در مسیراشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی موانع برطرف شده تا شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم.

اما در این میان در کنار وجود قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید و حمایت از سرمایه گذاری، حضور برخی مدیران منفعل نیز مزید بر علت شده تا روند تسهیل امور با موانع زیادی رو به رو شود که در این خصوص لازم است تدابیر جدی اتخاذ شود.

مدیران استانی فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت عملی در جامعه عینیت بخشند
در همین خصوص اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه  تاکید ما به مدیران استانی این است موانعی که پیش روی تولید کنندگان است برداشته شده و تسهیلات لازم و پشتیبانی ها و موانع زدایی ها در اسرع وقت انجام شود گفت: مدیران و مسئولان استانی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت عملی در جامعه عینیت بخشند و هر نوع پشتیبانی و مانع زدایی برای فعالیت سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان به نحو احسن انجام شود.

تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی؛ رفع موانع لازمه جهش تولید

وی با بیان اینکه توسعه استان باید بر اساس برش شهرستانی و بر مبنای فرمایشات معظم له تدوین و عملیاتی شود گفت: پروژه های مهم در استان اردبیل با استفاده از ظرفیت بانک ها به خصوص بانک ملی و کشاورزی در حال انجام است و ما باید در سال جدید این موضوع را تقویت کنیم و با تسریع سیکل اخذ تسهیلات و کم کردن بروکراسی، موانع موجود را از بین ببریم.

با همه حال در سالی که مزین شده به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، وظیفه تمام نهادها پشتیبانی و حمایت از تولید و مانع زدایی از هرآن چیزی است که در مسیر رونق کار و تولید قرار گرفته باشد.

انتخاب عنوان سال نه صرفا یک شعار، بلکه راهکاری برای حل مشکلات کشور است و انتظار می رود نگاه به این مهم از حد تبلیغاتی خارج شود تا در عمل شاهد حرکت کشور به سمت توسعه اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha