۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
ظرفیت صادراتی خوشه‌های صنعتی خراسان رضوی به ۱۳۰ میلیون دلار رسید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی:

ظرفیت صادراتی خوشه‌های صنعتی خراسان رضوی به ۱۳۰ میلیون دلار رسید

مشهد - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ظرفیت صادراتی خوشه‌های صنعتی از ابتدای سال رقمی معادل ۱۳۰ میلیون دلار بوده که حدود هفت میلیون دلار از سوی صادرکنندگان خوشه صنعتی کفش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، مسعود مهدی‌زاده مقدم در نشست با اعضاء خوشه صنعتی کفش، اظهار کرد: ارتباط میان واحدهای صنعتی در یک خوشه صنعتی موجب ایجاد فضای رقابتی و باعث اثرگذاری صادراتی شده و ایجاد عملیات مختلف در واحدها برای تخصصیی‌سازی با هدف تامین نیازهای بازارهای داخلی و خارجی را توسعه داده است.

وی افزود: تلاش شرکت شهرک‌ها به عنوان کارگزار اصلی خوشه‌های صنعتی استان ایجاد فرصت‌های صادراتی بوده که به همین جهت نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داده است.

مهدی‌زاده مقدم با اشاره به حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از خوشه‌های صنعتی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی جهت توسعه فیزیکی خوشه‌های صنعتی با توجه به اعلام نیاز در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده شده که می‌توان به بزرگترین مجتمع فرآوری بسته‌بندی زعفران در شهرک توس اشاره کرد که ۱۸ واحد تولیدی در آن مستقر هستند و در همین راستا اقدامات برای استقرار کارگاه‌های تولیدی کفش در یک مکان صنعتی در قالب مجتمع تولیدی آغاز شده که پیش‌بینی‌ها بنا بر تقاضای اولیه حاکی از مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار در فاز اولیه برای استقرار بخشی از کارگاه‌های تولیدی مستقر در سطح شهر مشهد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی بیان کرد: خوشه‌های صنعتی با قدرت رقابت‌پذیری بالایی که دارند طی سال‌های گذشته به لحاظ افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی کوچک، اشتغال فراوانی ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش خوشه از جمله مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو، زعفران، کفش و فرش به صورت عملیاتی، اجرایی شده و فرایند توسعه برای خوشه پوشاک در دست مطالعه و بررسی است.

کد خبر: ۸٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha