۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
رکود بازار خودرو در اتحادیه اروپا ادامه یافت
براساس اعلام انجمن خودروسازان اروپایی؛

رکود بازار خودرو در اتحادیه اروپا ادامه یافت

در پی ادامه گسترش اپیدمی کووید-۱۹ در جهان، روند کاهش فعالیت‌های بازار خودرو در اروپا در ماه فوریه نیز ادامه داشت.

به گزارش بازار، در پی ادامه گسترش اپیدمی کووید-۱۹ در جهان، روند کاهش فعالیت‌های بازار خودرو در اروپا در ماه فوریه نیز ادامه داشت.

بنابر آمار منتشر شده در روز چهارشنبه از سوی انجمن خودروسازان اروپایی، بازار خودرو در اتحادیه اروپا در یک سال اخیر، ۱۹ و ۳ دهم درصد کاهش داشته است.

این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمهیدات اتخاذ شده در رابطه با همه گیری کووید-۱۹ و حاکمیت تردید (برفضای بازار) بر تقاضا تاثیر شدیدی داشته است.

فروش ۷۷۱ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو در فوریه، از سال ۲۰۱۳ رکورد پایین‌ترین میزان فروش قلمداد می‌شود. سال ۲۰۱۳ نیز از نظر فروش خودرو، سالی سیاه بود.

بازار خودرو در ایتالیا با کاهشی ۱۲.۳ درصدی و فرانسه با کاهشی ۲۰.۹ درصدی روبرو بودند. آلمان، اولین بازار خودرو در اروپا نیز با سقوط ۱۹ درصدی روبرو شد و در اسپانیا تجربه کاهش ۳۸.۴ درصدی پس از آغاز بحران را تکرار شد.

در بین بازارهای متوسط نیز لهستان با کاهش ۲ درصدی و بلژیک با کاهش ۲۱.۹ درصدی روبرو شدند.

در این میان فقط سوئد رشد ۵.۳ دهم درصدی و ایرلند رشد ۴.۹ درصدی - در قیاس با آخرین ماه سال ۲۰۲۰ پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹- را تجربه کرده اند.

فروش خودرو در بازار انگلیس که در مجاورت بازار خودروی اتحادیه اروپا قرار دارد نیز کاهشی ۳۵.۵ درصدی را شاهد بود.

در میان گروه‌های بزرگ خودروسازی، رنو به رغم مقاومت خوب مارک داسیا Dacia، به شت تحت تاثیر رکود بازار قرار گرفت. این گروه با فروش ۷۲ هزار و ۱۳۲ دستگاه خودرو کاهش ۲۷.۹ درصدی را تجربه کرد.

فروش خودروهای فولکس واگن رهبر خودروسازان اروپایی، ۱۷.۴ درصد کاهش یافت و زیر خط فروش ۲۰۰ هزار دستگاه قرار گرفت. اما این گروه خودروساز همچنان در قیاس با گروه استلانتیس Stellantis در وضعیت بهتری قرار دارد. این اتفاق نیز نتیجه ادغام فیات - کرایسلر و پژو - سیتروئن بود. این گروه ۱۸۸ هزار و ۴۹۱ دستگاه خودرو فروخت و کاهشی معادل ۲۱.۷ درصدی را به نام خود ثبت کرد.

هیوندای - کیا عقب نشینی ۱۸.۷ درصدی، ب ام و کاهش ۹.۱ درصدی، تویوتا ۱۱.۴ درصدی و فورد کاهش ۱۹.۵ درصدی را تجربه کردند.

کد خبر: ۷۹٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha