۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
ظرفیت های اقتصادی کشور رها شده است| دولت مانع تولید نشود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ظرفیت های اقتصادی کشور رها شده است| دولت مانع تولید نشود

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی کشور رها شده است، گفت: دولت مانع کار تولید نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در مراسم افتتاحیه خط تولید اولین کشنده با برند ایرانی «دیما» در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین، گفت: باید برای صنعتگران در کشور فضای رقابتی ایجاد کرده و کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت نیز از دخالت در بخش خصوصی خودداری کند.

نماینده مردم نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه شرکت‌های ایران خودر و سایپا حیاط خلوت تمام دولت ها بوده و نگذاشتند مدیران، شبکه تولید این شرکت‌ها کار کنند دخالت‌های دولت مانع از کار این دو شرکت شده است.

وی اضافه کرد: دخالت‌ها و مانع تراشی ها در ساختار دولت است مجلس نقش نظارتی دارد و کار اجرایی انجام نمی دهد. ۹۹ درصد لوایح به درخواست دولت در مجلس تصویب شده است.

رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه اعتماد به مردم موجب  برد ما می شود، ادامه داد: دولت از تصدی گری و دخالت خودداری کرده و به مردم و تولیدکنندگان اعتماد کند زیرا هر زمان به بخش خصوصی و مردم اعتماد کردیم، برد کردیم اگر به مردم اعتماد نکینم نابود می شویم. در ۲۲ بهمن هر سال جمعیت عظیمی در سراسر کشور حمایت سیاسی خود را انجام می دهند، همین مردم در بخش کشاورزی، صنعت، برای پیشرفت کشورهم تلاش می کنند و ما باید به این مردم اعتماد کنیم.

اکبری تالارپشتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دربارۀ لغو کامل تحریم ها برای بازگشت ایران به برجام گفت: سابقه فعالیت در وزارت خارجه را دارم و قواعد سیاست بین الملل را خوب می دانیم، رهبر انقلاب دربارۀ لغو تحریم ها فرمودند تا زمانی که کشور قانون شکن آمریکا تحریم ها را برندارد بازگشت به برجام امکان پذیر نیست. کشور آمریکا قوانین خودش را برخلاف تمام قواعد بین الملی به جهان تعمیم می دهد کشوری که به هیچ قانونی احترام نمی گذارد و به هیچ عهد و پیمانی هم پایبند نیست. مبنا برای آمریکا زور است.

رئیس کمیسیون صنایع با تاکید بر توان داخلی، از مدیرعامل گروه خودروسازی درخواست کرد: تقاضای من از آقای عسگری این است که شبکه قطعات را بسیج کنید تا ظرفیت تولید داخل را حداقل ۴۰ درصد برساند اگر شبکه قطعات راه اندازی شود مورد حمایت ما هستید و در کنار شما هستیم.

اکبری تالارپشتی به انجمن های صنعتی توصیه کرد: به انجمن های صنعتی و تولیدی توصیه می کنم که انجمن های خود را به کنسرسیوم های قدرت مند تبدیل کنند، کنسرسیوم ها قدرت حقوقی عرضه درعرصۀ بین اللملی و عرضه داخلی را دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ایران را در موقعیت اقتصادی خوبی برای صادرات جهانی دانست و گفت: کشور ایران بهترین موقعیت را نسبت به همۀ کشورها در زمینه صادرات دارد، می دانیم در هر تولیدی اگر صادرات نباشد روبه افول است، این یک فرمول برای تولید است.

وی افزود: انجام صادرات باعث افزایش سطح کیفیت در جهت استاندارهای جهانی می شود و اینگونه کالاهای ما قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را خواهند داشت و جوانان ما مصمم هستند و به بهترین شکل ممکن می توانند این کار را انجام دهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دربارۀ عملکرد مجلس در راستای توسعه اقتصادی گفت: در مجلس در راستای توسعه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی و پلمپ نکردن واحدهای تولیدی را مطرح کردیم زیرا زندانی شدن فعال اقتصادی هیچ نفعی برای کشور ندارد از خداوند متعال می خواهیم ما را یاری کند.

اکبری تالارپشتی ادامه داد: با  آقای روحانی، واعظی جهانگیری دوستی دیرینه دارم ولی انجام کار مردم با کسی شوخی ندارد، ظرفیت های اقتصادی کشور رها شده است دولت مانع کار تولید نشود و سنگ اندازی نکند.

کد خبر: ۷۹٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha