۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» هم ابتر ماند
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران:

قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» هم ابتر ماند

جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران گفت: هدف از شناسایی خانه های خالی و مالیات بر آن، افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت اجاره ها بود اما به دلیل فشارهایی که به سازمان و مجلس وارد می شود عملاً این قانون ابتر ماند.

به گزارش بازار، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران با اشاره به دلیل عدم موفقیت قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: ما در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم اما برای وصول این مالیات ابزار و مکانیزمی تعریف نکردیم و وزارت فناوری اطلاعات هم کمکی نکرده است.

وی افزود: بیشترین خانه های خالی در دست سازمان ها و نهادهایی است که کسی جرأت مالیات گرفتن از آن ها را ندارد.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران با اشاره به نقش وزارت نیرو در شناسایی خانه های خالی اظهارکرد: عده ای از مالکان خانه های خالی، عمداً چراغ ها را روشن می گذارند تا مصرف برق افزایش پیدا کند و شناسایی نشوند اما در نهایت این وزارت مسکن و شهرسازی است که باید شهرداری ها را مکلف کند و وزارت فناوری اطلاعات هم باید ورود کند.

جعفریان در ادامه به هدف از تصویب این قانون اشاره کرد و گفت: هدف از شناسایی خانه های خالی و مالیات بر آن، این بود که عرضه مسکن افزایش و قیمت اجاره ها کاهش پیدا کند اما به دلیل فشارهایی که به سازمان و مجلس وارد می شود عملاً اتفاقی نیفتاد و این قانون ابتر ماند.

همچنین در ادامه، دکتر عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین شرکت توانیر با بیان اینکه مسئولیت شناسایی واحدهای خالی بر عهده شرکت توانیر نیست گفت: شرکت توانیر ابزاری برای این کار در اختیار ندارد و صرفاً باید همکاری کند.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی مجری اصلی کار است که با تجمیع مجموعه ای از داده ها و اطلاعات نسبت به شناسایی خانه های خالی اقدام می کند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین شرکت توانیر اظهارکرد: بر اساس خوداظهاری های مردم نسبت به شناسایی خانه ها اقدام می شود و از انشعاب برق صرفاً می توان برای اطلاعات تکمیلی استفاده کرد تا خانه ای از قلم نیفتد.

کد خبر: ۷۹٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha