۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین تحویل مشتریان شد| رونمایی از کراس اوور آریا و اطلس، هدف بعدی سایپا
قائم‌ مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین تحویل مشتریان شد| رونمایی از کراس اوور آریا و اطلس، هدف بعدی سایپا

باقری، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در مراسم تحویل خودرو شاهین به مردم گفت: به زودی در گروه خودروسازی سایپا شاهد رونمایی «کراس اوور» سایپا با نام «آریا» خواهیم بود و بعد از آن خودرو اطلس را خواهیم داشت.

بازار؛ گروه خودرو: عصر گذشته مراسم تحویل خودرو شاهین به سه تن از مشتریان با حضور سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه سایپا و جمعی از مهندسان این شرکت خودروسازی به همراه اصحاب رسانه برگزار شد. در حاشیه این مراسم قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: امروز روز بسیار خوب و به یاد ماندگی در تقویم سایپا است، امروز با تولد شاهین برگ زرینی بر دفتر افتخارات سایپا اضافه می شود.

مجید باقری اضافه کرد: اگر بخواهیم بگوییم شاهین را معادل چه کلمه ای هشتک می کنیم شاید بگوییم شکست تحریم و غرور. در مورد موضوعی صحبت می کنیم که تا پیش از این می گفتیم پروژه شاهین و از حالا به بعد خواهیم گفت محصول شاهین، در واقع امروز افتخار این را داریم که به مرحله تحویل خودرو به مشتریان رسیده ایم. هر خودرو شاهین که از امروز در خیابان های کشور تردد کند؛ حس غرور و اعتماد را به همه مردم انتقال خواهد داد. باور داریم که  این محصول نتیجه زحمات تک تک افراد فعال در گروه صنعتی سایپا است.

وی با اشاره  به حذف خودرو پراید از سبد محصولی سایپا ادامه داد: مولفه بسیار مهم شاهین این هست که برای اولین بار در کشور هم طراحی پلت فرم، هم طراحی محصول و هم تولید همزمان با نظام کیفی جدید رونمایی می‌ شود. حدود ۸ ماه پیش سایپا در یک اقدام استراتژیک و هوشمندانه خودرو پراید را از سبد محصولات خودش کنار گذاشت؛ در آن روز اعلام شد که پایان تولید پراید فقط پایان تولید یک محصول نیست؛ بلکه پایان یک تفکر است. آن روز آغازی برای یک پایان بود. آغاز رویکرد نوین سایپا برای توسعه محصول که امروز تولد آن رویکرد است.

۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین تحویل مشتریان شد| رونمایی از کراس اوور آریا و اطلس، هدف بعدی سایپا

۳ سال ضمانت کیفی برای محصول جدید سایپا
باقری با اشاره به اینکه تولد شاهین همزمان با اعیاد شعبانیه شده است، افزود: در مورد خودرو شاهین سه مولفه اساسی خیلی بیشتر از سایر جهات این خودرو رخ نمایی می کند. وقتی داشتیم محصول شاهین را از مراحل ابتدایی طراحی می‌کردیم شعارمان این بود که تولید شاهین باید باعث جهش کیفیت در سایپا شود. امروز با یک نشانه مشخص نوید می دهیم که نظام کیفی سایپا با خودرو شاهین رونمایی می‌ شود به این دلیل که ما به صورت کاملا داوطلبانه برای نخستین بار خودرو شاهین را سه سال ضمانت کیفی کرده ایم و این موضوع فراتر از آیین نامه ها و دستورالعمل‌های ابلاغیه حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

این عضو گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: این به این دلیل بود که از مرحله طراحی، مولفه کیفیت و امنیت و ایمنی اطمینان داشتیم. همزمان به کیفیت، ایمنی و امنیت خودرو پرداختیم و به همین دلیل به عنوان نشان این کار به صورت داوطلبانه خودرو شاهین را سه سال گارانتی کردیم که این یکی از رویکردهای مهم بود. موسسات بین المللی هم توانستند این محصول جدید را با ستاره های کیفی‌شان خوش رنگ تر کنند. این نیز برگی بر دفتر افتخارات سایپا است که توانستیم با طراحی های خود نظام های کیفی دنیا را هم سپری کنیم. اما یکی از نکات خیلی کلیدی شاهین این است که در کنار کیفیت، امنیت و ایمنی از زیبایی خوبی هم برخوردار است.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم از امروز که به صورت نمادین خودرو را به تعدادی از خانواده ها تحویل می دهیم همزمان در سراسر کشور ۲۰۰ دستگاه از خودروهای شاهین توزیع خواهد شد؛ فردا نیز ۱۰۰ دستگاه و این روند استمرار می یابد و به عنوان یک روند عادی در سایپا آغاز شده است. منتهی مخاطبان نیز خودشان از امروز در خیابان‌ها دنبال شاهین خواهند گشت. در این راستا تشکر ویژه ای از گروه مدیریتی سایپا دارم که تا ساعت ۲۲ هر شب در شرکت حضور داشتند تا شاهین امروز تحویل مشتریان شود.

۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین تحویل مشتریان شد| رونمایی از کراس اوور آریا و اطلس، هدف بعدی سایپا

رونمایی از نرم افزار خدمات پس از فروش
باقری با اشاره به سایه سنگین تحریم‌ها بر سر تولید بیان کرد: می دانید که تحریم‌ها مانع روند عادی تولید بود. موضوع تحریم فقط یک واژه در ادبیات نیست، بسیاری از محدودیت‌هایی که برای ما بسیار باعث مشقت می شد اما سخت کوشی همکاران و این موضوع که تحریم ها را بهانه نکردند و با دقت و وسواس موضوع شاهین را جلو بردند ستودنی بود. همچنین در صورتی که اگر سید جواد سیمانی، مدیرعامل ایران خودرو نیز با دقت، پیگیری، افقی که برای سایپا نوین ترسیم کردند نبود، نمی توانستیم به این موقعیت‌ها دست یابیم.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: در کنار خودرو شاهین که مراسم تحویل آن را به مشتریان داریم، چند نکته را باید اشاره کرد که مرتبط با فروش و خدمات پس از فروش است. ما همزمان که خودرو شاهین را به مردم تقدیم می کنیم این نوید را هم می دهیم که در تمامی نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا بسترسازی های خوبی اتفاق افتاده است که بتوانند خدمات بسیار مناسبی را به مشتریان خودرو شاهین بدهند. یکی از نمادهای آن این است که امروز برای نخستین بار یک نرم افزار گوشی تلفن همراه را هم رونمایی خواهیم کرد. این نرم افزار هم همانند خودرو شاهین ساخت خودمان است و همکاران با تلاش خودشان طراحی و برنامه نویسی آن را انجام داده اند. این برنامه از اینترنت، سایت بازار، سایت شرکت سایپا و ... امکان دانلود دارد.

وی ادامه داد: از مزایای این نرم افزار می توان به این اشاره کرد که هر نوع خدمتی که در حوزه فروش و خدمات پس از فروش از سایپا تحویل می گیرد می تواند از طریق این نرم افزار دریافت کند. یعنی ثبت نام خودرو که با چالش برخورداری از اینترنت پرسرعت و غیره مواجه بود همگی با استفاده از این نرم افزار برطرف خواهد شد. همچنین هر کجای کشور که باشید و بخواهید اولین نمایندگی سایپا را بیابید که مشکل خودرو را برطرف کنید می توانید از طریق آن نرم افزار آدرس و نقشه دقیق نمایندگی را به همراه امکانات داخل نمایندگی بیابید. مسائل بیمه، گارانتی، امدادی و غیره را می توان از طریق این نرم افزار دریافت کرد. البته مزایای این نرم افزار به همین جا منتهی نمی شود و بیشتر است.

۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین تحویل مشتریان شد| رونمایی از کراس اوور آریا و اطلس، هدف بعدی سایپا

بازگشت به روزهای طلایی در اوج تحریم‌ها
قائم ‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: باید این موضوع را در مورد خودرو شاهین بدانیم که طراحی ابتدایی پلت فرم، محصول، خطوط و همه آن داخلی بوده است. شاهین شروع مسیر بود و به زودی کراس اوور آن که اسم آن آریا است رونمایی خواهد شد. بعد از آن خودرو اطلس را خواهیم داشت و به هر حال این عبارتی که سایپای نوین را ارائه می دهیم این است که به دقت در حال توسعه محصول در شان مردم ایران داریم.

باقری افزود: با این استقبال خوبی که در خرید خودرو شاهین اتفاق افتاد و در هر مرحله از قرعه کشی هایی که از خودرو سایپا داشتیم بیشترین تعداد استقبال از شاهین بوده است. این رسالت مدیران سایپا را سنگین تر می کند که خودرویی در شان مردم طراحی و تولید کند. عزم سایپایی ها این است که این مسیر را ادامه دهند، دلسرد نخواهند شد و کم مهری و بی مهری ها ما را خسته نمی کند چون اعتقاد داریم نتیجه این کار معادل شکست تحریم ها باشد.

وی با اشاره به بازگشت به دوران طلایی تیراژ تولید سایپا ادامه داد: زمانی که تحریم ها آغاز شد روزانه دو  هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تولید می کردیم که با توجه به طراحی نظام تحریم که منجر به این شد که تولید به حدود ۷۰۰ دستگاه رسید. تحریم کننده ها باورشان نمی شد که بتوانیم به تولید قبل برسیم، حالا نه تنها به تولید قبل رسیده ایم بلکه محصولات قدیمی را هم کنار گذاشته ایم و محصولات جدید وارد بازار می کنیم. این موضوعات اگر معنایش بی اثر کردن تحریم توسط مدیران و مهندسان خودروسازی نیست، چیست؟ تمام تلاشمان را کردیم که نشان دهیم با تمام محدودیت ها می توانیم شاهین تولید کنیم و سر موقع مشخص شده به مردم تحویل دهیم.

کد خبر: ۷۹٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha