۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
سقوط ۳ پله‌ای سرعت اینترنت ثابت ایران
جدیدترین رده بندی از سرعت جهانی اینترنت اعلام شد؛

سقوط ۳ پله‌ای سرعت اینترنت ثابت ایران

گزارش سرعت اینترنت کشورها در ماه گذشته میلادی نشان می دهد سرعت اینترنت ثابت ایران کاهش و جایگاه کشور در این بخش سه پله سقوط کرده است اما سرعت اینترنت موبایل افزایش یافته است.

به گزارش بازار، وب سایت اسپید تست جدیدترین رده بندی از سرعت اینترنت کشورهای جهان در فوریه ۲۰۲۱ میلادی را منتشر کرده است. طبق این گزارش در دومین ماه سال جاری میلادی متوسط سرعت موبایل در سراسر جهان ۴۶.۹۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۷.۵۲ مگابیت بر ثانیه بوده است.
 
این در حالی است که در ژانویه سال جاری متوسط سرعت اینترنت موبایل در سراسر جهان ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۹۶.۹۸ مگابیت برثانیه بوده است. به عبارت دیگر در ماه فوریه متوسط سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت نسبت به ماه گذشته اندکی رشد کرده است.

براساس این گزارش متوسط سرعت موبایل ایران در ماه گذشته میلادی ۲۵.۲۷ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی کشورها با یک پله صعود رده ۸۴ ذکر شده است.

از سوی دیگر سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۹.۵۵ مگابیت بر ثانیه اعلام شده اما جایگاه ایران در این رده بندی ۳ پله سقوط کرده و در رده ۱۳۴ قرار گرفته است.

سقوط یک پله‌ای سرعت اینترنت موبایل کره جنوبی
در دومین ماه ۲۰۲۱ میلادی، امارات متحده عربی با سرعت اینترنت موبایل ۱۷۷.۱۶ مگابیت برثانیه، مانند ماه گذشته در رده نخست قرار است. در جایگاه دوم قطر با سرعت اینترنت ۱۷۱.۱۵ و در رده سوم کره جنوبی با سرعت ۱۶۶.۴۱ مگابیت برثانیه قرار گرفتند.

طبق اطلاعات موجود در این فهرست، جایگاه قطر یک پله رشد و کره جنوبی یک پله سقوط کرد. رده‌های چهارم، پنجم و ششم این فهرست بدون هیچ تغییری نسبت به ماه قبل به چین (۱۴۸.۶۲ مگابیت برثانیه)، عربستان سعودی (۱۱۹.۰۶ مگابیت برثانیه) و نروژ (۱۱۷.۰۱ مگابیت برثانیه) اختصاص داشت.

استرالیا و هلند با سرعت‌های اینترنت موبایل ۱۱۰.۳۴ و ۱۰۶.۳۴ مگابیت برثانیه به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم قرار داشتند. جایگاه هر دو کشور نسبت به ماه گذشته یک پله صعود کرده بود.

در رده نهم کویت با سرعت اینترنت موبایل ۱۰۴.۰۸ مگابیت برثانیه قرار داشت. البته جایگاه این کشور در رده بندی فوریه ۲۰۲۱ نسبت به ژانویه، ۲ پله سقوط کرده است.

در رده دهم فهرست نیز کشور بلغارستان با سرعت اینترنت موبایل ۹۷.۷۲ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور اروپایی نسبت به ماه گذشته ۳ پله رشد کرده است.

در رده‌های نخست و دوم این فهرست دو کشور سنگاپور (با سرعت ۲۳۸.۵۹ مگابیت برثانیه) و هنگ کنگ (۲۳۱.۷۰ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه این دو کشور نسبت به ماه گذشته میلادی تغییری نکرده است.

در رده سوم تایلند با سرعت ۲۱۷.۷۰ مگابیت برثانیه قرار دارد. این درحالی است که ماه گذشته این کشور در رده چهارم قرار داشت.

رومانی نیز که در ژانویه در رده سوم بود در ماه فوریه یک پله سقوط کرد. سرعت اینترنت ثابت این کشور در گزارش ۲۰۵.۸۹ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

دانمارک با سرعت اینترنت ۱۹۷.۲۷ مگابیت برثانیه در رده پنجم این فهرست قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه ژانویه تغییری نکرده است.

اما سه کشور اسپانیا (با سرعت ۱۸۹.۵۰ مگابیت برثانیه)، مجارستان (با سرعت ۱۸۷.۵۲ مگابیت برثانیه) و لیختن اشتاین (با سرعت ۱۸۶.۴۶ مگابیت برثانیه) که در رده‌های ششم، هفتم و هشتم قرار دارند، هرکدام نسبت به ماه گذشته ۳ پله صعود کرده‌اند.

موناکو با سرعت ۱۸۵.۴۸ مگابیت برثانیه در رده نهم جای دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته دو پله سقوط کرده است. سرعت اینترنت ثابت فرانسه در ماه جاری به ۱۸۴.۷۷ مگابیت برثانیه رسید و این کشور در رده دهم قرار گرفت. جایگاه این کشور اروپایی در رده بندی ۴ پله سقوط کرده است.

کد خبر: ۷۹٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha