۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
دولت باید به مشاغل تخفیف مالیاتی دهد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

دولت باید به مشاغل تخفیف مالیاتی دهد

علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار برای حمایت از فعالان اقتصادی و مشاغل خرد ارائه تخفیف های مالیاتی است تا بازارهای تجاری بتوانند با مدیریت درآمد و هزینه، ماه های پیش روی را بگذرانند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، وضعیت بازارهای تجاری و مشاغل اقتصادی را نگران کننده دانست و گفت: در دو هفته اخیر با شیوع بیماری کرونا و دستور العمل وزارت بهداشت و درمان، بخش اعظمی از مردم برای جلوگیری از شیوع کمتر در اماکن و خیابان ها حاضر می شوند، این مسئله موجب شده که بسیاری از مشاغل خرد و فعالان اقتصادی نتوانند به درستی کسب درآمد کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیار از مشاغل خرد و بازارهای تجاری طی سال، منتظر فرا رسیدن ایام نوروز و ماه های پایانی آن هستند تا بتوانند با عرضه محصولات و خدمات خود به سود برسند، حال با شیوع بیماری کرونا عملا تمام این برنامه ریزی ها به هم ریخته و بسیاری از مشاغل دچار ضررهای مالی شده اند.

دولت باید نسبت به تقویت مشاغل خرد و کلان و فعالان اقتصادی اقدام کند

وی گفت: در شرایط کنونی دولت و دستگاه های اقتصادی باید نسبت به تقویت مشاغل خرد و کلان و فعالان اقتصادی اقدام کنند تا این بخش ها بتوانند ادامه فعالیت بدهند، در غیر این صورت فعالیت بسیار از مشاغل متوقف خواهد شد.

مصوبه مثبت دولت برای به تعویق افتادن سه ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی

علوی با اشاره به مصوبه دولت برای به تعویق افتادن سه ماهه پرداخت اقساط بانکی مرتبط با فعالان اقتصادی، گفت: این مصوبه یکی ار راه کارهای مثبت برای تقویت بخش خصوصی و مشاغل خرد و فعالان اقتصادی است، اما این اقدام تنها می تواند بخشی از فشار کنونی بر روی کاسبان را کم کند.

ارائه یارانه کرونا به فعالان اقتصادی دور از انتظار است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی برخی کارشناسان مبنی بر ارائه یارانه کرونا به فعالان اقتصادی، تصریح کرد: دولت در ماه های اخیر به دلیل کاهش میزان فروش نفت و کاهش درآمد از نظر مالی دچار مضیقه شده، بنابر این پیشنهاد ارائه یارانه کرونا با توجه به مشکلات اقتصادی دولت دور از انتظار است.

بهترین راه کار برای حمایت از فعالان اقتصادی و مشاغل خرد ارائه تخفیف های مالیاتی است

وی گفت: به نظر می رسد بهترین راه کار برای حمایت از فعالان اقتصادی و مشاغل خرد ارائه تخفیف های مالیاتی است تا بازارهای تجاری بتوانند با مدیریت درآمد و هزینه، ماه های پیش روی را بگذرانند.

کد خبر: ۷٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha