۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کاهش ۷۷ درصدی پرواز هواپیماهای خارجی از آسمان ایران
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

کاهش ۷۷ درصدی پرواز هواپیماهای خارجی از آسمان ایران

علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه حدود ۹۰۰ هواپیمای خارجی از آسمان کشورمان عبور می کرد، اما متأسفانه در شرایط فعلی این آمار به حدود ۲۰۰ پرواز در روز رسیده است، که این مسئله موجب کاهش درآمد حمل و نقل هوایی کشور از این محل شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت حمل و نقل هوایی کشور، گفت: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا و کاهش پروازهای هوایی، ایرلاین ها دچار مشکلات بسیاری شده اند، زیرا عملا درآمد این شرکت ها از محل فروش بلیط کاهش یافته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرسودگی هواپیماها در کشور، گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از هواپیماهای شرکت های هوایی زمین گیر هستند، یعنی آنکه از حدود ۲۰۰ هواپیما، بیشتر از نیمی از آن ها باید جایگزین شوند.

وی با اشاره به مشکلات مالی حمل و نقل هوایی کشور با شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی کاهش عبور هواپیماهای خارجی از آسمان ایران است، بر اساس آمارها پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۹۰۰ هواپیمای خارجی از آسمان کشورمان عبور می کرد، اما متأسفانه در شرایط فعلی این آمار به حدود ۲۰۰ پرواز در روز رسیده است، که این مسئله موجب کاهش درآمد حمل و نقل هوایی کشور از این محل شده است.

علوی گفت: البته این مسئله تنها منحصر به ایران نیست، زیرا میزان فعالیت و پروازهای شرکت های هواپیماهایی در کل جهان کاهش یافته و تمام کشورها در این رابطه با کاهش درآمد مواجه شده اند.

حمایت از حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا حمایت از حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است، زیرا این بخش قبل از شیوع بیماری کرونا نیز دچار مشکلات مالی شدیدی بود، حال در وضعیت فعلی این مشکلات تشدید شده است.

کد خبر: ۱۸٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha