۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
بازار سرمایه کلید نوسازی حمل ‌و ‌نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

بازار سرمایه کلید نوسازی حمل ‌و ‌نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی

علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای بودجه بسیار کلان و هنگفتی را می طلبد که این مسئله در توان وزارتخانه های مربوطه نیست، در شرایط کنونی حجم نقدینگی جامعه به سمت حرکت به سوی بازار بورس است، حال دولت می تواند از این ظرفیت برای ارتقا حمل و نقل کشور استفاده کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش حمل و نقل از طریق بورس، گفت: قطعا تزریق سرمایه های جدید و کلان می تواند جان تازه به ساختار فرسوده حوزه و حمل و نقل کشور بدهد، در شرایط کنونی حوزه حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی درگیر مشکلات مالی هستند، حال استفاده از سرمایه های موجود در بورس می تواند به این بخش کمک شایانی کند.

بخش حمل و نقل کشور بسیار مظلوم است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دهه اخیر بخش حمل و نقل کشور بسیار مظلوم واقع شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی نیز با شیوع بیماری کرونا، مشکلات مالی این بخش ها افزایش چشمگیر یافته است، بنابراین این بخش نیازمند اعتبارات جدید برای تقویت خود هستند. قطعا با توجه به وضعیت این بخش ها و شرایط اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی چاره ای جذب سرمایه از طریق بورس ندارد.

فرسودگی بالای حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای/ ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

وی با اشاره به فرسودگی بخش حمل و نقل کشور، گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها نیمی از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده هستند، همچنین در حوزه حمل و نقل جاده ای، متوسط عمر اتوبوس، مینی بوس و کامیون ها حدود ۱۶ سال است و در بخش حمل و نقل ریلی نیز بسیاری از تجهیزات و واگن ها عمر مفید خود را کرده اند، تمام این موارد نیازمند جایگزینی، بهسازی و نوسازی است، که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی یا تزریق سرمایه بخش خصوصی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نوسازی حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای بودجه بسیار کلان و هنگفتی را می طلبد که این مسئله  در توان دولت و وزارتخانه های مربوطه نیست، در شرایط کنونی حجم نقدینگی جامعه به سمت حرکت  به سوی بازار بورس است، حال دولت می تواند از این ظرفیت برای ارتقا حمل و نقل کشور استفاده کند، در این میان سرمایه گذاران نیز می توانند به سود خوبی دست یابند.

کد خبر: ۱۸٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha