۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
۳۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد در لرستان به چرخه تولید بازگشت
استاندار لرستان:

۳۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد در لرستان به چرخه تولید بازگشت

لرستان- استاندار لرستان با بیان اینکه ۳۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان در سال جهش تولید احیا شد، گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به آسیب‌دیدگان از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی اظهار داشت: در سال جاری و در زمینه جهش تولید ۳۳ واحد راکد به مدار برگشت که این واحدها سالها متوقف شده بود و تلاش برای احیای آنها انجام شد.

وی افزود: بر اثر کرونا کسب و کارهای زیادی آسیب دید که در این راستا در حوزه کرونا ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان از کرونا پرداخت شده است.

استاندار لرستان با اشاره به سیل سال گذشته عنوان کرد: با توجه به سیل ۹۸ بخش زیادی از پروژه ها از جمله دیوار ساحلی پلدختر با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان در این سال به بهره برداری رسید، همچنین کار مقاوم‌سازی روستاهای اطراف پل دختر و شهر معمولان و همچنین روستاهای چم مهر، بابا زید و خیلی دیگر از پروژه‌های مقاوم سازی انجام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت بیان کرد: در جریان سفر نوبخت طبق تفاهم‌نامه ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت که تا پایان این دولت این پروژه ها به سرانجام می رسد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری بازسازی ۳۳ پل آسیب دیده از سیل، ساخت دو بیمارستان در شهرستانهای کوهدشت و دورود شروع شده و بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم آباد در حال انجام است، ساماندهی قلعه فلک الافلاک از دیگر پروژه های انجام شده در این مدت بوده است.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط کرونا و تغییر رنگ برخی از شهرستان های استان گفت: دو شهر پلدختر و دورود از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده‌اند البته استان لرستان از نظر تعداد تست، مراقبت، مقابله و درمان در شاخص‌های مناسبی قرار دارد و با همکاری مردم و مدافعان سلامت هیچ وقت به شرایط سختی بر نخورد و آی سی یو ها به طور کامل پر نشدند.

خادمی خاطرنشان کرد: همسایگی با استان خوزستان، استان لرستان را به یکی از استان های پر ریسک تبدیل کرده است زیرا ارتباطات تنگاتنگی بین دو استان وجود دارد  اما به منظور جلوگیری از پیک چهارم کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات خصوصاً عدم حضور در مراسم پنجشنبه آخر سال ضروری است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار بوده و مکانیزم آن در واقع حاکمیت مردم از طریق انتخابات است که امیدواریم انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا در کل کشور و استان لرستان داشته باشیم.

استاندار لرستان اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و نشان دهنده این است که حاکمیت و مردم سالاری را باور دارند و شرکت در انتخابات نشانه استمرار علاقه مندی مردم به نظام است که با توجه به شرایط کرونایی تمهیداتی برای انتخابات اندیشیده شده است. در انتخابات شورای اسلامی شهر ۲۹۴ کرسی به استان لرستان در ۳۳ حوزه تعلق دارد که تاکنون ۱۴۲۱ نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۷۹٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha