۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
بورس در کانالهای جدید؛ قرار در ۶۰۰ هزار
تحلیل روزانه بورس/۱۴ اسفند۹۸؛

بورس در کانالهای جدید؛ قرار در ۶۰۰ هزار

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۹۲۹ واحدی توانست کانال جدیدی را فتح کرده و به کانال ۵۵۵۱۶۷ برسد.

بازار- وحید بلالی: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۹۲۹ واحدی توانست کانال جدیدی را فتح کرده و به کانال ۵۵۵۱۶۷ برسد.

در گروه نمادهای کوچک و متوسط چه خبر است؟

 گروه ارتباطات و اطلاعات امروز جزو پربیننده ترین گروها و پربازده ترین آنان بود، هر سه نماد این گروه در وضعیت پرتقاضا و صف خرید قرار داشته به نحوی که دو نماد در محدوده مثبت پنج درصد نوسان کرده و یک نماد آن نیز به محدوده مثبت ۱۰ درصد نوسان کرد، جان گرفتن دورکاری ها در بسیاری از مشاغل این صنعت بورسی را نیز پر رونق کرده و بر تقاضای آن افزوده است.

گروه دیگر کوچک بورسی گروه رایانه و فعالیتهای وابسته است که این گروه نیز با دورکاری بسیاری از مشاغل جان گرفته و بسیار پرتقاضاست، ۷ نماد از این گروه در محدوده مثبت پنج درصد نوسان کرده و یک نماد نیز به مثبت ۱۰ درصد نوسان رسید.

کرونا بر وضعیت دو نماد هتل و رستوران تاثیر منفی نگذاشته و نماد سمگا دو روز است در وضعیت مثبت ۱۰ درصد معامله می شود، دیگر نماد این گروه به نام کوثر نیز امروز در محدوده پرتقاضا و صف خرید قرار داشت.

اوضاع در گروه کانی های غیرفلزی به تعادل رسیده اما هنوز ۵ نماد از این گروه پرتقاضا و در محدوده صف خرید هستند. بیشترین نمادهای سیمانی نیز در معاملات روز چهارشنبه مثبت بودند.

دارویی ها به تعادل رسیده و مانند چند روز گذشته همگی در محدوده صف خرید قرار ندارند، برخی از نمادهای دارویی به علت کرونا هنوز سبز رنگ بوده و برخی نیز در محدوده اصلاح قیمتی قرار گرفته اند.

شرکت های چند رشته صنعتی نیز امروز گل کاشته و تمام نمادهای این گروه در وضعیت صف خرید قرار گرفتند.

گروه لاستیک و پلاستیک نیز امروز مثبت بوده و روزی بسیار عالی برای سهامداران خود به ارمغان آورد یک نماد از این گروه در محدوده مثبت ۱۰ درصد قرار گرفت تا بازده این گروه بسیار بهتر از گذشته باشد. نیمی از زراعتی ها نیز در معاملات امروز منفی بودند و نیمی دیگر هم در محدوده پرتقاضا قرار نگرفتند.

در گروه بزرگان چه خبر است؟

بانکی ها نیز امروز بسیار پرتقاضا بوده و پنج نماد از غول های بانکی در وضعیت صف خرید قرار داشتند، در گروه محصولات شیمیایی همچون چند روز گذشته وضعیت به شدت مثبت بوده و بسیاری از این گروه ها در وضعیت مثبت قرار دارند.

اما خودرویی ها مانند دیروز در محدوده مثبت قرار نداشته و در این بازار مثبت در وضعیت اصلاح قیمتی قرار گرفتند، اوضاع سه غول خودرویی به نام ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در بورس خوب نبوده و به شدت نوسانی است، یک روز در محدوده مثبت قدم برداشته و یک روز دیگر به سمت منفی میل می کنند.

در گروه فلزات اساسی نیز وضعیت خوب بوده اما این گروه نیز از اصلاح قیمتی چهارشنبه در امان نبوده و نماد پرقدرت ذوب که متعلق به ذوب آهن اصفهان است منفی بوده و بر شاخص کل فرابورس نیز تاثیر خود را گذاشت.

  در گروه فرآورده های نفتی نیز شاهد اصلاح قیمتی در بیش از نیمی از نمادها بودیم سه غول شتران، شپنا و شسپا در این گروه منفی بودند، اوضاع این گروه نسبت به هفته قبل به شدت منفی شده و علت آن را در مسائل اقتصاد بین الملل باید جست.

عبور بازار از کانال ۵۵۰ هزار واحد

همانطور که در تحلیل دیروز اشاره کرده بودیم امروز اصلاح قیمتی رخ داد، اما نه اصلاح قیمتی که بر شاخص کل تاثیرگذار باشد، بلکه اصلاح قیمتی گروهی. بورس ایران به روزهای بلوغ خود در حال نزدیک شدن بوده و نمادهای بورسی نیز در روزهای مختلف بازدهی متفاوتی دارند، بازار از کانال دو ماهه رشد خود فاصله گرفته و مهیای ورود به محدوده کانال ۶۰۰ هزار واحد است، البته نباید از چسبندگی کانال ۵۵۰ هزار واحد غافل بود و ممکن است در هفته آینده باز هم بازار به مدت یک یا چند روز در این محدوده نوسان کرده و سپس عازم فتح کانال ۶۰۰ هزار واحد شود.

کد خبر: ۷٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha