۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
 بازار بی ثبات شب عید در زنجان؛ جولان دلالان و قیمت هایی که هر لحظه تغییر می کنند
بازار گزارش می دهد؛

بازار بی ثبات شب عید در زنجان؛ جولان دلالان و قیمت هایی که هر لحظه تغییر می کنند

زنجان- ساماندهی بازار شب عید این روزها به مطالبه اساسی شهروندان زنجانی تبدیل شده و تقاضای مردم از مسئولان کنترل قیمت ها در بازار است.

بازار؛ گروه استان‌ها: همه ساله با فرار رسیدن سال جدید مصرف مردم نسبت به برخی از اقلام افزایش می یابد که در این میان دولت برای ایجاد شادی و آرامش خانواده ها میوه یارانه ای را در اختیار مردم قرار می دهد.

از اواخر اسفند ماه سال گذشته با ورود ویروس منحوس کرونا اشتیاق و میل مردم نسبت به خرید میوه شب عید و برخی از اقلام پر مصرف کاهش یافت چرا که مهمانی ها لغو شود. ولی امسال با کاهش شیوع کرونا میوه شب عید در استان با برنامه ریزی و مدیریت لازم توزیع خواهد شد.

طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت میوه در میدان میوه تره و بار استان بودیم ولی ستاد تنظیم بازار در استان هدف تعادل بازار را دنبال می کند تا مردم عید خوبی را داشته باشند و در این میان باید اصناف انصاف و مروت داشته باشند و کالاهای اساسی را نجومی به مردم عرضه نکنند. 

قیمت میوه شب عید در زنجان مصوب شد
صبح امروز جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان با محوریت تعیین قیمت مصوب میوه شب عید  و تعادل در بازار تشکیل شد.

در این جلسه معاون امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال در میوه و تربار زنجان امروز نسبت به روز گذشته یک هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است، بیان داشت: هدف ما در ستاد تنظیم بازار این است که قیمت میوه در بازار متعادل باشد.

محمد رضا آبی پور با بیان اینکه میوه تنظیم بازار شب عید در استان زنجان سیب قرمز هفت هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد ۹ هزار تومان و پرتقال هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد، افزود: قیمت این اقلام در میوه و تربار سیب قرمز ۹ هزار تومان، سیب زرد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال هم ۱۲ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه غرفه داران باید میوه شب عید را با قیمت مصوب شده به مردم عرضه کنند، بیان کرد: در راستای جلوگیری از هر گونه تخلف بازرسی از  غرفه های عرضه میوه شب عید در استان باید تقویت شود.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه برخی ها به اشتباه وارد عرصه بازار و اصناف شدند، ابراز داشت: این افراد مهارتی در بازار ندارند.

آبی پور با بیان اینکه دولت میدان تره و بار نیست و دولت تنها تعدیل قیمت ها را بر عهده دارد، بیان داشت: باید تمام مراکزی که میوه شب عید را عرضه می کنند نرخ مصوب تنظیم بازار را رعایت کنند در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

هدف از عرضه میوه تنظیم بازار رویکرد حمایتی است
وی با بیان اینکه وظیفه بازاری این است که رضایت مشتری خود را جلب کند، بیان کرد: بازاری باید انصاف داشته باشد و با قیمت عادلانه میوه عرضه کند.

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هدف از عرضه میوه شب عید تنظیم بازار رویکرد حمایتی است، بیان داشت: ما رویکرد رقابتی با بازار نداریم بلکه هدف همراهی با بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها است و یارانه تخصیص یافته برای توزیع میوه تنظیم بازار شب عید در استان به میزان سال گذشته دو میلیارد تومان است و افزایش میزان یارانه تخصیصی به این مهم امکان پذیر نیست.

آبی پور با بیان اینکه امسال اینکه نمایشگاه بهاره برای عرضه محصولات در آستانه عید برگزار نشد،ابراز داشت: اصناف استان با انصافی که از خود نشان دادند، همه را به نمایشگاه عرضه کالا تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه تشدید بازرسی ها از ۱۵ بهمن ماه سالجاری آغاز شده است، گفت: در این راستا سازمان صنعت،معدن و تجارت استان،اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از وجود بیش از ۳۴ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان زنجان خبر داد و بیان داشت: اصناف استان در تامین امنیت بازار نقش مهمی دارند و بسیار منصف هستند و در روزهای آخر سال هم انصاف لازم را به خرج بدهند. 

 بازار بی ثبات شب عید در زنجان؛ جولان دلان و قیمت های که هر لحظه تغییر می کنند

آبی پور با بیان اینکه بیش از یک هزار واحد بسیار حساس هستند که باید نظارت و بازرسی از آنها بیشتر از سایر صنوف باشد،ابراز داشت: این اصناف در تامین کالاهای اساسی مردم فعالیت می کنند و باید زیر ذره بین جدی و ویژه دستگاههای نظارتی باشند.

قدرت خرید مردم تقویت شود
وی بیان داشت: هر اتحادیه باید کمیسیون نظارت داشته باشد و تخلفات را مشخص کند و اتحادیه ها باید بازار را کنترل کنند تا بازار روند آرامش خود را طی کند.

۷۳ نفر بسیجی هم به تعداد بازرسین در استان افزوده شده است تا در این شرایط کرونایی مردم دیگر نگرانی نداشته باشند و امنیت بازار تامین شود. بسیج در حوزه بازرسی به جد وارد میدان شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ۷۳ نفر بسیجی هم به تعداد بازرسین در استان افزوده شده است تا در این شرایط کرونایی مردم دیگر نگرانی نداشته باشند و امنیت بازار تامین شود،بیان داشت: بسیج در حوزه بازرسی به جد وارد میدان شده است.

آبی پور بر لزوم تقویت تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم در استان زنجان تاکید کرد و گفت: نظارت و بازرسی یکی از ابزارهای اصلی دولت برای کنترل بازار است و در این زمینه اصنافی که اقدام به گران فروشی و کم فروشی بکنند برخورد لازم صورت می گیرد.

۷۱ غرفه عرضه میوه شب عید در زنجان را بر عهده دارند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه ۷۱ غرفه عرضه میوه شب عید در زنجان پیش بینی شده است، بیان داشت: امسال برای پیشگیری از ایجاد صف واحدهای صنفی دارای پروانه استان هم توزیع میوه شب عید را بر عهده دارند و از ظرفیت تعاونی ادارات هم برای توزیع میوه استان استفاده شده تا از تجمع و صف‌های طولانی جلوگیری شود.

فغفوری با بیان اینکه برای عید نوروز سال ۱۴۰۰ سیب و پرتقال به اندازه کافی وجود دارد، بیان داشت: امسال یک هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید در استان تامین شده که از این میزان ۴۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال است که این اقلام شامل ۶۰۰ تن پرتقال، ۲۰۰ تن سیب قرمز و ۲۰۰ تن سیب زرد است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ تن میوه برای تنظیم بازار استان تامین شده بود، گفت: امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، میزان میوه انبار شده در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بازرسی از بازار شب عید در زنجان تشدید شده است
ر
ئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه  در روزهای آخر سال قرار داریم، بیان کرد: ضرورت دارد که نظارت بیشتری بر بازار وجود داشته باشد و در هفته‌های پایانی سال تأمین به موقع و کافی کالا از اولویت‌های سازمان صنعت،معدن و تجارت استان است.

فغفوری ابراز داشت: در حال حاضر بازرسان سازمان صمت در دو نوبت صبح و عصر بر بازار نظارت دارند و به منظور نظارت بیشتر از ظرفیت همیار بازرس نیز استفاده شده و همیاران درکنار بازرس‌های اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بصورت محله به محله حضور یافته و قیمت اجناس مختلف را یادداشت و جهت بررسی و حصول نتیجه در اختیار سازمان تعزیرات قرار می‌گیرد.

وی می افزاید: در حال حاضر ۸۰ بازرس مجموعه بازار زنجان را رصد می‌کنند و  در شهرستان زنجان به لحاظ اهمیت موضوع ۴۷ بازرس فعال است و روزانه به صورت مستمر حداقل ۳۵۰ بازرسی از اصناف وجود دارد. 

گران فروشی و درج نکردن قیمت بالاترین تخلفات اصناف زنجانی است
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده از سوی بازرسان  از ۱۵ بهمن ماه تاکنون عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است،بیان کرد: به لحاظ شیوع ویروس کرونا دریافت شکایات به صورت اینترنتی راه انداری شده و افراد می‌توانند با مشاهده قیمت اقلام در سامانه آپ و بروز تخلفات در واحدهای صنفی‌، شکایت خود را در سامانه ثبت کرده و نتایج بازرسی نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و با هماهنگی صورت گرفته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد و هدف از ورود دولت به بازار میوه در ایام پایانی سال تنظیم بازار در این کالا بوده و سیاست گذاری ها به گونه ای است که مانع افزایش قیمت ها در این ایام باشد

فغفوری بیان داشت: در حال حاضر هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و با هماهنگی صورت گرفته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد و هدف از ورود دولت به بازار میوه در ایام پایانی سال تنظیم بازار در این کالا بوده و سیاست گذاری ها به گونه ای است که مانع افزایش قیمت ها در این ایام باشد.

وی می گوید: شهروندان اگر تخلفی را از واحدهای صنفی مشاهده کردند برای بررسی و جلوگیری از ادامه تخلف به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش دهند و برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه بهاره در استان زنجان، گفت: امسال فروش ویژه نیز با شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان انجام می شود.

توزیع ۱۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در زنجان
سرپرست پشتیبانی امور دام استان زنجان از توزیع ۱۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان زنجان خبر داد و گفت: در همه فروشگاه ها مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود. 

 بازار بی ثبات شب عید در زنجان؛ جولان دلان و قیمت های که هر لحظه تغییر می کنند

قاسم معینی با بیان اینکه ۳۴ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۷۷ هزار تومان به مباشرین تحویل شده و توزیع در سطح استان از امروز آغاز می شود، ابراز داشت: استان در زمینه گوشت قرمز و مرغ منجمد کمبودی ندارد و به اندازه کافی نهاده های دامی در انبارها موجود است.

بی شک وجود ثبات در بازار اقلام و کالاهای اساسی به خصوص در مقطع زمانی مانده به شب عید  همواره به عنوان یک مطالبه جدی مردم از مسئولان بوده است به گونه ای که در حال حاضر تلاش گسترده در استان زنجان در این زمینه صورت گرفته است.

کد خبر: ۷۹٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha