۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
پارک اقتصاد دیجیتال در صورت لزوم در هرمزگان ایجاد می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پارک اقتصاد دیجیتال در صورت لزوم در هرمزگان ایجاد می‌شود

بندرعباس- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پارک اقتصاد دیجیتال در صورت لزوم در هرمزگان ایجاد می‌شود، گفت: هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف از قبیل گردشگری، شیلات، کشاورزی، بازرگانی و غیره برای اقتصادی دیجیتال هست.

به گزارش  خبرنگار بازار، محمدجواد آذری جهرمی ظهر چهارشنبه در نشست دولت و بخش خصوصی هرمزگان، گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال دولت باید ابزارها را آماده کند که در این راستا پلت فرم‌های مختلفی را آماده کرده ایم و پیش نیاز بعدی آزاد سازی داده هاست .

وی بیان داشت: بسیاری از مسایل اقتصادی و بازرگانی بوسیله دانش و تخصص استارتاپ‌ها قابل حل است، اما اگر این پارک ایجاد شود و توسط بازرگانان و فعالان اقتصادی از شرکت های مستقر در آن استفاده نشود راه به جایی نخواهد برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال کشور رشد کند باید مسایل به شرکت های دانش بنیان داده شود تا حل کنند و در اقتصاد دیجیتال حتما نباید درپی راه حل های پیچیده رفت.

وی ادامه داد: بنابر آمار و ارقام‌ها و بررسی شاخص های مختلف کشورهای دنیا بر اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری مفصلی کرده‌اند، بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند، در کشور ما نیز برندهای بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند و به عبارتی آینده کشور در این حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد:ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در هرمزگان ، موجب تحول در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت هالی اقتصادی می شود

آذری جهرمی با اشاره به فعالیت رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، ابراز داشت: رژیم صهیونسیتی در پی بازار دیجیتال کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و به شدت در این کشورها سرمایه گذاری می‌کند.

آذری جهرمی بیان داشت: درکشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت بزرگی برای عرضه محصولات فناورانه ایران وجود دارد که ‏تحقق این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: اگر اقتصاد دیجیتال را به درستی توسعه دهیم موازنه اقتصادی این سو آن سوی مرز ایجاد کرده و از تبدیل آن به ضد خودش جلوگیری کرده ایم.

کد خبر: ۷۸٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha