۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مردم کالاهای اساسی را با وجود تخصیص ارز دولتی چند برابر قیمت واقعی می‌خرند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم کالاهای اساسی را با وجود تخصیص ارز دولتی چند برابر قیمت واقعی می‌خرند

توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی عدم همکاری بانک‌ مرکزی و گمرگ با وزارت‌ صمت عامل تداوم گرانی‌ها است، گفت: با وجود تخصیص ارز دولتی، مردم کالاها را چند برابر قیمت ‌واقعی خریداری می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر درباره نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با وزیرصمت گفت: در شرایط کنونی عدم همکاری بانک‌ مرکزی و گمرگ با وزارت‌ صمت عامل تداوم گرانی‌ها است و با وجود تخصیص ارز دولتی، مردم کالاها را چند برابر قیمت ‌واقعی خریداری می‌کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقطع فعلی بجای افتتاح پروژه‌ها، قیمت‌های  کالاهای اساسی را مهار کند، افزود: در نشست فوق العاده کمیسوین اقتصادی مقرر شد کمیسیون مشترک تنظیم بازار با حضور نمایندگان وزارت صمت و دو نفر از نمایندگان کمیسیون اقتصادی(بنده و حسن پور) تشکیل ‌شود.

مجلس آماده همکاری برای کمک به تنظیم بازار است
وی با بیان اینکه مجلس آماده همکاری برای کمک به تنظیم بازار است، ادامه داد: با عرضه سریع کالاهای موجود در انبارها به ویژه آنچه در اختیار دولت است، در بازار ترخیص فوری کالاهای موجود در گمرکات شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. همچنین نیاز بازار در زمینه‌ میوه‌جاتی که در سردخانه‌ها وجود دارد، به نحوی تامین شود که شاهد فراوانی و کاهش قیمت در بازار باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نشست‌های مشترک با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعضای کمیسیون اقتصادی و اتاق‌ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه می‌یابد تا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

کد خبر: ۷۸٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha