۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
نگاهی به مرسدس بنز « ای ۳۰۰ » فوق لوکس ۱۱۷ هزار دلاری| سه پره افسانه‌ای هیبریدی شد

نگاهی به مرسدس بنز « ای ۳۰۰ » فوق لوکس ۱۱۷ هزار دلاری| سه پره افسانه‌ای هیبریدی شد

مرسدس‌بنز سدان لوکس محبوب خود را یعنی «ای ۳۰۰ »به یک پیشرانه چهارسیلندر با ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت تجهیز کرده که با قیمت ۱۱۷هزار و ۹۰۰ دلار به بازار ارائه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز اواسط سال ۲۰۲۰ بود که فیس‌لیفت سدان میان سایز لوکس خانوادگی خود را به جهان معرفی کرد. در واقع فیس‌لیفتی که بر E کلاس صورت گرفته، تنها به تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و تغییرات اساسی در بخش فنی منتهی می‌شود.
باتوجه به آنکه نسخه E۳۰۰ از این سدان لوکس مرسدس‌بنز مورد بررسی ما است، بنابراین چهره خودرو باتوجه به خطوط تیز روی کاپوت و گرافیک چراغ‌ها و جلوپنجره به فرم جدید مرسدس‌بنز و سپر با ورودی هوا ظاهری تهاجمی و خشن دارد. از طرفی خط افقی برجسته روی بدنه در کنار تناسبات عالی بدنه به تایر که رینگ‌های ۲۰ اینچی در زیر خودرو قرار گرفته، کاراکتری اسپرت و نافذ به این سدان لوکس خانوادگی می‌بخشد.
 اما در نمای عقب چراغ‌های کشیده با گرافیک خاص LED ها و قرارگیری خروجی‌های مستطیل شکل در طرفین سپر و دیفیوزر ظاهر اسپرت به از یک سدان خانوادگی را به نمایش می‌گذارد که با وجود خط کروم میان چراغ‌ها و استفاده از قطعات کرومی تزئینی برای ظاهر خودرو، به ویژگی لوکس بودن E۳۰۰ می‌افزاید.

نگاهی به مرسدس بنز « ای ۳۰۰ » فوق لوکس ۱۱۷ هزار دلاری| سه پره افسانه‌ای هیبریدی شد


در زمان ورود به کابین سدان لوکس میان سایز مرسدس‌بنز، همان حس نسخه‌های پیش از فیس لیفت را تداعی می‌کند، چراکه قرارگیری دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی که یکی به عنوان کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و دیگری نمایشگر کنسول میانی در کنار یکدیگر فضای کاملا خاص و مدرنی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.
 غربیلک فرمان E۳۰۰ بازطراحی شده و فرم غربیلک فرمان‌های کلاسیک مرسدس را به خوبی می‌توان دید با این تفاوت که به‌روزتر شده و دکمه‌های جهت کنترل کروز کنترل، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد و حتی پاسخگویی تلفن‌های هوشمند همراه را نیز می‌توان انجام داد. قرارگیری دو پدال شیفتر پشت فرمان و طراحی صندلی‌های اسپرت به منظور هیجان بیشتر رانندگی تعبیه شده است. باتوجه به آنکه E۳۰۰ نسخه‌ای پایه‌ای هیبرید است، زیر کاپوت نسبتا کشیده این سدان لوکس یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم دولیتر با ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر و تجهیزشده به سیستم پرخوران توربوشارژ و در کنار موتورالکتریکی که ساختار هیبرید متوسط را به وجود می‌آورد حداکثر قدرت را به ۲۵۸اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۳۷۰نیوتون‌متر می‌رساند.

نگاهی به مرسدس بنز « ای ۳۰۰ » فوق لوکس ۱۱۷ هزار دلاری| سه پره افسانه‌ای هیبریدی شد


با این وجود و قرارگیری یک گیربکس ۹سرعته اتوماتیک اسپیدشفت مرسدس‌بنز قدرت را به چرخ‌های عقب می‌رساند تا با تخت گاز کردن تنها ۶.۲ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست‌یابد و حداکثر سرعت را نیز به ۲۵۰ کیلومتر برساعت برساند. سیستم تعلیق منطبق بر دامپر(کمک فنرهای) قابل تنظیم، سواری باکیفیت و هیجان انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. کمپانی مرسدس‌بنز E۳۰۰ را با لیست بلند بالای از تجهیزات ایمنی و رفاهی روز عرضه کرده است.

نگاهی به مرسدس بنز « ای ۳۰۰ » فوق لوکس ۱۱۷ هزار دلاری| سه پره افسانه‌ای هیبریدی شد


ازمهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرپیاده، سیستم هشدار نقاط کور، سامانه پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم ارتباط کاربر هوشمند مرسدس‌بنز MBUX، نور بالای اتوماتیک خودکار، سیستم تعلیق قابل تنظیم و پوشش آلکانترا صندلی‌ها و ماساژور صندلی‌های جلو و... و. ارشاه کرد. مرسدس‌بنز قیمت پایه برای E۳۰۰ را ۶۵هزار و ۲۵۰دلار در نظر گرفته این در حالی است که در بازار کشورهای مانند استرالیا با قیمتی حدود ۱۱۷هزار و ۹۰۰ دلار عرضه شده است.

کد خبر: ۷۸٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha