۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
افزایش ۵۳درصدی دریافتی مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان‌شرقی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۵۳درصدی دریافتی مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح همسان سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق، دریافتی مشمولان در سالجاری ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی، محمد نظری روز دوشنبه در مراسم اعطای حکم بازنشستگی  و از کارافتادگی تعدادی از روستاییان شهرستان هریس افزود: ۲۰ هزار و ۹۰۰ مستمری‌بگیر در استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه و از اول سال ۹۹ تاکنون، همزمان با حقوق شان به حساب اعلامی خانوارها واریز شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، میانگین دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، مستمری‌بگیران ازکارافتاده ۴۲ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته است.

نظری بابیان رشد هشت درصدی اعضای صندوق در یک سال گذشته، افزود: پرداخت مستمری‌های بازنشستگی (به شرط ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن تمام)، از کارافتادگی کلی (به شرط تایید کمیسیون پزشکی مبنی بر از دست دادن ۶۶ درصد توان جسمی)، و فوت (ناشی از کار حداقل با یک سال سابقه) را سه خدمت اصلی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه باید از شروع کار صندوق در سال ۱۳۸۴ تاکنون ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش صندوق قرار می‌گرفت، خاطرنشان کرد: تا امروز با تلاش همکاران و کارگزاری‌های صندوق در سطح استان موفق شده‌ایمد۲۱۳ هزار و ۲۴۸ نفر را به عضویت صندوق درآوریم که ۵۳ درصد جمعیت مشمول را شامل می‌شود که  در شهرستان هریس این رقم هفت هزار و ۲۹ است.

نظری با تشریح جزئیات آماری مستمری‌بگیران صندوق در استان گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۸۹۹ مستمری‌بگیر صندوق در استان، حدود ۱۰ هزار ۴۹۴ مستمری‌بگیر فوتی، ۶۳۳ نفر مستمری‌بگیر از کارافتاده و ۹هزار و ۷۷۲ مستمری بگیر  بازنشسته هستند و عیدی امسال برای افرادی که پیش از تاریخ ۳۱ شهریور ماه گذشته مستمری بگیر بودند معادل یک ماه حداقل حقوق ( ۵۵۰هزارتومان) به حسابشان واریز شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشوری را از لحاظ جذب اعضا جدید به خود اختصاص داده است گفت: همه زنان و مردان متولد ۱۳۴۹ (بر اساس روز و ماه تولد) تا پایان امسال فرصت نام‌نویسی و عضویت در صندوق را دارند و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در صندوق و برخورداری از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می‌توانند به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان مراجعه کنند.

کد خبر: ۷۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha