۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مراجع بین المللی ایمنی «تارا» را تایید کردند
مدیر مهندسی خودرو در پروژه «تارا»:

مراجع بین المللی ایمنی «تارا» را تایید کردند

رضایی منش، مدیر مهندسی خودرو در پروژه تارا، گفت:‌ تارا تنها خودروی داخلی و با نشان ایرانی است که علاوه بر استانداردهای تصادف از روبرو و تصادف از پهلو، موفق به دریافت تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، محسن رضایی منش از موفقیت محصول تارا در آزمون‌های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده ای  (Pedestrian Safety Test)  خبر داد و گفت: نتایج این آزمون مورد تایید مراجع رسمی بین المللی قرار گرفته است.

وی افزود: این آزمون‌ها در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان، منطبق با استانداردهای روز بین المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی ایمارک (E-mark) انجام شده و تارا با کسب نتایج عالی موفق شد تمامی الزامات استانداردهای مربوط را تامین کرده و مورد تایید قرار گیرد.

رضایی منش، با تاکید بر توجه به ایمنی عابر پیاده علاوه بر سرنشینان در استانداردهای روز دنیا، افزود: آزمون ایمنی عابر پیاده که شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده است، بر اساس استانداردهای اروپایی ECE- R۱۲۷ و ۷۸/ ۲۰۰۹/EC  انجام می شود؛ این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است.

مدیر مهندسی خودرو در پروژه تارا با بیان این که خودروی تارا، با هر دو استاندارد مورد تست و تایید قرار گرفته، گفت: مراحل قانونی صدور تاییدیه رسمی ایمارک اروپایی کارسازی شده است. همچنین علاوه بر انجام تست‌های آزمایشگاهی، محاسبات عددی و شبیه‌سازی‌های مهندسی تصادف عابر پیاده نیز، در مراحل مختلف طراحی و تولید خودروی تارا انجام شده است.

گفتنی است، استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE –R۱۲۷ از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها به شمار می رود. با نتایج کسب شده از آزمون‌های این استاندارد، محصول تارا آمادگی ورود به بازار اروپا را دارد.

کد خبر: ۷۷٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha