۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی نقش واقعی خود را ایفا کنند
معاون اقتصادی استاندار:

تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی نقش واقعی خود را ایفا کنند

بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بر ایفای درست نقش تعاونی مرزنشینان استان تأکید کرد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: آیین‌نامه تشکیل شورای ساماندهی مبادلات مرزی برای واردات کالاهای موردنیاز مرزنشینان با معافیت عوارض گمرکی است.

وی هدف از مبادلات مرزی را ایجاد اشتغال و درآمد برای مرزنشینان عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل تعاونی‌ها فعالیت آنان بر اساس دستورالعمل‌های قانونی است و تعاونی مرزنشینان نباید واسطه‌گری را در کشور رونق دهند تا سود تعاونی همه به جیب دلالان نرود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان اگر توانایی انجام کار را ندارند باید منحل شوند، افزود: عملکرد این تعاونی‌ها باید شفاف باشد و با تشکیل نشست‌های سالانه، مشخص بودن سود و زیاد و منتفع شدن ذینفعان فعال باشند.

قنبری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تمدید کارت مبادلات مرزی مرزنشینان گفت: بخشداری‌ها این موضوع را به‌خوبی برای مرزنشینان اطلاع‌رسانی کنند.

مشکلات تعاونی مرزنشینان استان برای توزیع موز از دیگر دستور کارهای این نشست بود که قنبری در این خصوص دستور داد: برای توزیع ۹۰۰ تن موز باقیمانده در گام نخست موز موردنیاز استان ظرف ۱۰ روز تأمین و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر شود.

کد خبر: ۷۷٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha