۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
۱۴۰ هزار نهال رایگان در لرستان توزیع می‌شود
معاون جهاد کشاورزی لرستان:

۱۴۰ هزار نهال رایگان در لرستان توزیع می‌شود

لرستان- صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴۰ هزار نهال زیتون، بادام، پسته، انگور و انجیر به صورت رایگان در استان توزیع می‌شود.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۴۰ هزار نهال زیتون، بادام، پسته، انگور و انجیر به صورت رایگان در لرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: این نهال‌ها به‌منظور احداث باغات در اراضی شیب دار و به افرادی که از قبل تشکیل پرونده داده‌ و در شهرستان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند واگذار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تمام این نهال‌ها به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و چاله کنی آنها هم به صورت نیمه رایگان است یعنی اگر هزینه چاله، پنج هزار تومان بوده دو هزار و ۵۰۰ تومان آن توسط کشاورز و دو هزار و ۵۰۰ تومان هم توسط سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نهال‌ها به افراد، کشاورزان و بهره‌بردارانی داده می‌شود که از یکسال قبل کارشان را شروع کرده‌اند و در نهایت هرکدام که منتج به تشکیل پرونده شده باشند می‌توانند برای دریافت نهال رایگان اقدام کنند.

صالحیان تصریح کرد: ما برای واگذاری نهال‌ها هیچ گونه محدودیتی نداریم و متقاضیان به اندازه وسعت زمینشان می‌توانند نهال بگیرند، همچنین برای تشکیل پرونده نیز محدودیتی نداریم.

وی بیان‌ کرد: درحال حاضر واگذاری نهال به افرادی که از قبل اعلام کرده‌اند انجام می‌شود و متقاضیان جدید باید الان ثبت نام کنند تا بتوانند برای سال آینده نهال رایگان دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: بعد از ثبت نام، کارشناس مرکز خدمات از زمین بازدید می‌کند اگر زمین، شرایط لازم را از نظر فنی داشت پرونده تشکیل می‌شود و اگر زمین مورد نظر جز اراضی ملی باشد باید منابع طبیعی با واگذاری و تخصیص آن موافقت کند سپس امور اراضی جهاد کشاورزی کار واگذاری را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه درخت پسته در مناطق معتدل از جمله کوهدشت، خرم آباد و چگنی به خوبی جواب می‌دهد، افزود: بیشتر متقاضیان در شهرستان‌ خرم‌آباد بوده‌اند که اکثر خواهان نهال بادام هستند چون بادام مختص مناطق سردسیر و معتدل است.

صالحیان خاطرنشان کرد: توزیع این نهال‌ها از اول بهمن ماه امسال شروع شده و در حال حاضر فقط درخت پسته و زیتون مانده که در حال توزیع است؛ هر کسی که زمین داشته باشد می‌تواند برای سال آینده ثبت‌نام کند و برای تشکیل پرونده در این مورد هیچ محدودیتی نداریم.

کد خبر: ۷۷٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha