۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان قابل قبول نیست
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان قابل قبول نیست

تبریز- معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست، گفت: هدف از مشارکت در بازسازی قره باغ، علاوه بر حمایت از کشور آذربایجان، افزایش میزان صادرات به این کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه بررسی موضوع بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ اظهار داشت: مسئولیت ملی واگذار شده به استان، آغازگر توسعه ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان است؛ در این مسیر نیز باید از ظرفیت تمام استان های کشور بخصوص استان های آذربایجان غربی،اردبیل و زنجان نیز بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست ابراز کرد: هدف از مشارکت در بازسازی قره باغ، علاوه بر حمایت از کشور آذربایجان، افزایش میزان صادرات به این کشور است.

جهانگیری همچنین حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها برشمرد.

نماینده سازمان توسعه تجارت و معاونین هماهنگی امور اقتصادی استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان نیز در این جلسه به بیان موضوعات مهمی پرداختند که از آن جمله می توان به برگزاری مستمر جلسات ستاد، تدوین مشوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و شرکت های مشارکت کننده در بازسازی قره باغ، افزایش حضور شرکت های فنی و مهندسی و کشاورزی، توسعه خطوط ریلی و جاده ای و افزایش همکاری اتاق های بازرگانی اشاره کرد.

کد خبر: ۷۷٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha