۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
هیچ خودرویی بدون مجوز شماره گذاری نمی‌شود
رئیس پلیس راهور ناجا:

هیچ خودرویی بدون مجوز شماره گذاری نمی‌شود

هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: هیچ خودرویی بدون مجوز به صورت وارداتی توسط پلیس شماره گذاری نمی‌شود و نخواهد شد.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ سیدکمال هادیانفر در خصوص شماره گذاری برخی از خودروهای قاچاق، افزود: این بحث را ما کلاً رد می‌کنیم، زیرا هیچ استانی نمی‌تواند راساً نسبت به شماره گذاری اقدام کند تا قبل از این که VIN  آن توسط راهور ناجا ابلاغ شود.

وی گفت: گزارشی که پخش شد توسط همکاران من مجدداً بررسی شد، زیرا از سال ۹۷ واردات خودرو به کشور ممنوع شده و عمده خودروهایی که در کشور پلاک شده مربوط به سال ۲۰۱۷ می‌باشد البته اندکی هم مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران از سال ۹۷ ورود خودرو ممنوع شده است گرچه براساس مصوبه هیئت وزیران ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی در پارکینگ‌ها در اختیار گمرک بود که ۸۵ درصد آن‌ها ترخیص شد و هنوز بخشی از آن باقی مانده که در حال انجام است.

سردار هادیانفر گفت: براساس قانون خودروهایی که در اختیار سازمان تملیکی و یا سفارتخانه‌ها قرار دارد می‌توانند خودروهایشان را بفروشند.

وی اشاره کرد: بحث شماره گذاری به صورت تمرکزی در ناجا اتفاق می‌افتد و این سیستم در درگاه گمرک، سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت وجود دارد بنابر این هیچ استانی نمی‌تواند رأساً شماره گذاری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با بررسی این گزارش خودروی پاترولی که می‌گویند ۱۸ میلیارد قیمتش است هشت سیلندر و سال تولید آن ۲۰۱۶ است و مربوط به سفارتخانه مشخصی است که این خودرو پلاک سیاسی داشته و وارد کشور شده است بعد از آن که آن نفر از کشور خارج شده خودروی خود را فروخته و حالا این پلاک شخصی شده و این مجاز است و هیچ محدودیتی ندارد ولو این که ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به بالا باشد.

سردار هادیانفر ادامه داد: همچنین در خصوص خودروی مازراتی و فراری قرمز که نشان داده شده است سال تولید آن ۹۴ می‌باشد و برابر قانون وارد شده و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: اگر مصداقی وجود دارد آن مصداق را بفرمایید تا بررسی کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: براساس ابلاغی که وجود دارد تمام خودروهای آمریکایی و لوکس از سال ۹۸ حتی اگر مربوط به سفارتخانه‌ای باشد اجازه شماره گذاری ندارد.

سردار هادیانفر گفت: بخشی از خودروهای قاچاق که وارد کشور می‌شوند عمدتاً خرد می‌شوند و در بازار به صورت قطعه فروخته می‌شوند که بررسی این موضوع بر عهده پلیس اقتصادی است.

وی افزود: همچنین در بعضی مواقع مشاهده می‌کنیم فردی خودروی لوکس دارد، اما اجازه تردد را ندارد بنابر این پلاک خودروی دیگرش را باز می‌کند و بر روی این خودرو نصب می‌کند که این موضوع جعل و در صورت مشاهده پلیس آن را توقیف می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: همچنین مشاهده شده است به فرض پرادوی سفید رنگی چپ می‌کند، اما اسناد و مدارک آن باقی است بنابر این خودروی دیگری را جایگزین و اسناد و مدارک آن را برای خودروی قاچاق استفاده می‌کنند.

سردار هادیانفر افزود: گرچه پارکینگ‌های پلیس و ستاد تملیکی مملو از این خودروهاست و این خودروها توقیف شده اند به هر صورت اگر خودروی لوکس و قاچاقی را مردم می‌بینند که شماره گذاری شده است مطمئن باشند که اسناد آن جعلی است و پلیس این خودروها را سریعاً توقیف می‌کند بنابر این از خرید آن باید صرف نظر کرد.

کد خبر: ۷۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha