۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
تداوم خسارت‌های کرونا به گلفروشان/ دولت هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرد
رئیس اتحادیه گل فروشان لرستان:

تداوم خسارت‌های کرونا به گلفروشان/ دولت هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرد

لرستان- ناصری، رئیس اتحادیه گل فروشان لرستان با اشاره به خسارت کرونا به این صنف، گفت: دولت نه تنها تسهیلاتی به صنف گلفروشان پرداخت نکرد بلکه مالیات آنها را هم نبخشید.

صادق ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در این شرایط کرونایی، وضعیت گلفروشان اصلاً جالب نیست، به همین دلیل تاکنون پنج مورد لغو مجوز گلفروشی داشتیم.

وی افزود: همچنین به دلیل کسادی بازار و هزینه بالای اجاره بهاها تعداد ۱۵ واحد گلفروشی به حالت نیمه فعال درآمده‌اند و در واقع تغییر شغل داده‌اند و ۳۵ واحد هم فعال هستند.

رئیس اتحادیه گل فروشان لرستان عنوان کرد: مواد اولیه گلفروشان مثل اسفنج، روبان و... به طور میانگین بین ۶۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون احتساب ایام مذهبی، اوج کار این صنف شش ماهه نخست سال است و البته مناسبت‌هایی مثل روز مادر و پدر هم در رونق فروش آنها تاثیر دارد.

ناصری تصریح کرد: بازگشایی تالارها تأثیر زیادی روی بهبود کسب و کار گلفروشان، فیلمبرداران و عکاسان نداشته چون یک قانون من درآوردی به نام «ممنوعیت تردد شبانه» وضع شده که افراد را پس از بازگشت از تالار جریمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد گلها چه طبیعی چه مصنوعی وارداتی است، گفت: هر شاخه گل روز نرخ دقیقی ندارد و گل فروشان نرخ را تعیین می‌کنند.

رئیس اتحادیه گل فروشان لرستان بیان کرد: حدود ۷۰ درصد افرادی که در صنف گلفروشان مشغول به کارند مستاجر هستند که ما برای اعطای تسهیلات به این صنف به اتاق اصناف درخواست دادیم ولی هنوز هیچ گونه تسهیلاتی پرداخت نشده است.

وی افزود: به برخی اصناف حدود پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که این رقم برای گلفروشان بسیار ناچیز است و مشکل آن‌ها را حل نمی‌کند حتی اجاره یک ماهه مغازه آنها هم نیست کمااینکه مالیات این افراد هم بخشیده نشده است.

کد خبر: ۷۷٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha