۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
افزایش پرتفوی بورسی «وغدیر» طی یک سال

افزایش پرتفوی بورسی «وغدیر» طی یک سال

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در گزارش یکساله خود به افزایش یک میلیون و ۶۰هزار و ۴۰۶میلیارد و ۱۲۳میلیون ریالی پرتفوی بورسی اشاره و در این دوره برای هر سهم هزار و ۲۳ریال سود شناسایی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت سرمایه گذاری غدیر در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹، سود عملیاتی شرکت را با افزایش  ۸۸ درصدی نسبت به دوره مالی قبل مبلغ ۷۶هزار و ۳۵میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین سود خالص این شرکت با افزایش ۸۹درصدی مبلغ ۷۳هزار و ۶۶۱میلیارد ریال منتشر شده است.

«وغدیر» در این گزارش با سود انباشته پایان دوره ۷۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی توانسته سود هر سهم را یک هزار و ۲۳ریال اعلام کند که در مقایسه با سال مالی قبل به ترتیب با افزایش ۶۳ و ۸۹درصدی همراه شده است.

این شرکت گزارش یک ساله را با افزایش یک میلیون و ۶۰هزار و ۴۰۶میلیارد و ۱۲۳میلیون ریالی پرتفوی بورسی منتشر کرده است. در این گزارش بهای تمام شده پرتفوی بورسی با افزایش ۴هزار و ۸۲۱میلیارد ریالی به ۶۴هزار و ۷۳۳میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن با رشد ۸۰۳هزار و ۶۱۳میلیارد ریالی به مبلغ یک میلیون و ۱۲۵هزار و ۱۳۹میلیارد ریال بالغ شده است.

شرکت سرمایه گذاری غدیر در گزارش منتشر شده کل مبلغ سهام واگذار شده را ۹هزار و ۸۸۸میلیارد ریال اعلام کرده است که از این به سود ۷هزار و ۸۵۰میلیارد ریال دست یافته است. علاوه بر این کل مبلغ بهای تمام شده سهام شرکت های بورسی خریداری شده به ۶هزار و ۵۳۵میلیارد ریال رسیده است.

«وغدیر» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که شرکت به دنبال افزایش سرمایه شرکت های فرعی و وابسته، بهره برداری بهینه از فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای اولیه و ثانویه و همچنین بهینه سازی پرتفوی شرکت است.

علاوه بر این سایر برنامه های با اهمیت شرکت که برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰ در نظر دارد می توان به تحقق پیش بینی سود حاصل از سرمایه گذاری ها تا پایان سال مالی ۱۴۰۰منوط به تحقق سود اشاره کرد که این سود براساس پیش بینی های اعلام شده شرکت ها و براساس تصمیمات متخذه و سیاست تقسیم سود در مجامع شرکت های سرمایه پذیر خواهد بود.

همچنین شرکت به دنبال تحقق پیش بینی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ منوط به شرایط بازار سرمایه و بهینه کردن پرتفوی است و با توجه به هزینه مالی در سال مالی ۱۳۹۹و حفظ روند استفاده از منابع بیرونی جهت تأمین مالی مورد نیاز (تسهیلات بانک ها)، پیش بینی تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ براساس شرایط فعلی خواهد بود.

برنامه این شرکت با توجه به موارد عنوان شده، افزایش در عملکرد شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل قابل پیش بینی می داند.

هیات مدیره این شرکت به استناد ماده۱۷ دستورالعمل انضباطی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، سود سهام نقدی پیشنهادی را ۶۸درصد اعلام کرده است.

کد خبر: ۷۷٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha