۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
فعالان اقتصادی در شرایط کنونی توان پرداخت اقساط را ندارند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

فعالان اقتصادی در شرایط کنونی توان پرداخت اقساط را ندارند

شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در دو هفته اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا، فعالان و بازارهای اقتصادی دچار خسارت های گسترده مالی شدند، به ویژه آنکه درآمد و سود برخی از مشاغل در ایام پایانی سال و ایام عید نوروز بوده است.

به گزارش بازار شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به مصوبه دولت برای به تعویق افتادن دو ماهه پرداخت اقساط بانکی مرتبط با فعالان اقتصادی، گفت: اقدام اخیر دولت برای به تعویق افتادن پرداخت اقساط تسهیلات بسیار مثبت و کارشناسی است، زیرا در شرایط کنونی فعالان اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

خسارت گسترده بازارهای اقتصادی در پی شیوع کرونا

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو هفته اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا، فعالان اقتصادی و افرادی که برای کسب درآمد باید با مردم در ارتباط باشند، دچار خسارت های گسترده مالی شدند، به ویژه آنکه درآمد و سود برخی از مشاغل در ایام پایانی سال  و ایام عید نوروز بوده است.

فعالان اقتصادی در شرایط کنونی نمی توانند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند

وی افزود: در سال های گذشته مشاغل و بازارهای داخلی اقدام به فروش محصولاتشان می کردند، اما از زمان شیوع کرونا جمعیت کمتری از مردم به خیابان ها آمده و عملا بازارهای فروش درآمد چندانی ندارند، طبیعی است که در این شرایط فعالان اقتصادی نمی توانند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند.

بازارهایی مانند مسکن، ارز و طلا کاملا تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است

نادری ادامه داد: در شرایط کنونی شاهدیم که بازارهایی مانند مسکن، ارز و طلا کاملا تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، همچنین تعاملات اقتصادی اصناف، شرکت‌ها و کارخانجات کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من اقدامات حمایتی دولت نباید تنها منحصر به تعویق انداختن دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی باشد، در شرایط کنونی دولت باید اقدام به پرداخت یارانه حمایتی به صنایع و بازارهای اقتصادی کند یا اینکه تا مدتی میزان دریافت مالیات از این بخش ها کاهش یابد، تا آن ها بتوانند برای تداوم فعالیت اقتصادی توان داشته باشند.

کد خبر: ۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha