۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
۱۸۰۰ واحد تولیدی فعال در استان سمنان وجود دارد
معاون صنایع سازمان صمت سمنان:

۱۸۰۰ واحد تولیدی فعال در استان سمنان وجود دارد

سمنان – معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه رونق تولیدات داخلی مهم‌ترین رویکرد این سازمان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و نرخ اشتغال است، گفت: یک هزار و ۸۲۴ واحد تولیدی فعال در استان وجود دارد.

فرامرز محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه یک هزار و ۸۲۴ واحد تولیدی فعال در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان رونق تولید داخلی، طرح توسعه، تولید و تعمیق کالای داخلی در محوریت تمام برنامه‌های امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال از رویکردهای مهم این سازمان در تحقق شعار مذکور است، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد که ظرفیت اشتغال و سرمایه‌گذاری خوبی را در استان ایجاد می‌کند در اولویت نخست قرار دارد.

افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه بررسی و پیگیری مشکلات موجود در راستای تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی واحدها پروانه بهره‌برداری دریافت کردند ولی با ظرفیت کمتری نسبت به پروانه تولید خود فعالیت می‌کنند که این چالش نیز از سوی کارشناسان این سازمان بررسی می‌شود.

محبوبی با تأکید بر اینکه برخی از این واحدها با مشکل کمبود نقدینگی و برخی در حوزه مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای و غیره مواجه هستند، تصریح کرد: بستر لازم با حمایت دولت برای افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی ظرفیت تولید این واحدها فراهم می‌شود.

کد خبر: ۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha