۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
جذب کامل سهمیه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان سمنان
رئیس سازمان صمت سمنان خبر داد:

جذب کامل سهمیه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان سمنان

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه سهمیه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ به‌طور کامل در این استان جذب‌شده است، گفت: ۶۴ واحد صنعتی در سال جاری از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری اظهار داشت: در سال جاری ۳۳۴ واحد صنعتی و کشاورزی در استان سمنان تسهیلات تبصره ۱۸ به ارزش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی بابیان اینکه سهمیه استانی این تسهیلات در استان سمنان به‌طور کامل جذب‌شده است، افزود: در این مدت ۱۲۰ درصد از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان جذب‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه از این میزان ۶۴ واحد در بخش صنعت به ارزش سه هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات تبصره ۱۸ بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد تسهیلات از محل منابع رونق تولید به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به پنج واحد صنعتی پرداخت شود.

تشنه دل از بررسی مشکلات بانکی و مالیاتی سه واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان در این نشست خبر داد و گفت: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال جاری، ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۱۵ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه ۱۰۴ واحد به ارزش حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۱۱ واحد به ارزش حدود ۶۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است، یادآور شد: پرونده ۲۵۵ واحد تولیدی در بانک‌های عامل در دست بررسی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه بانک‌ها یک هفته فرصت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های در دست بررسی خود اقدام کنند، تصریح کرد: تسریع در پرداخت تسهیلات معرفی‌شده ازجمله رویکردهای مهم این ستاد است.

تشنه دل گفت: تا کنون مشکلات یک هزار و ۲۰۳ واحد تولیدی در جلسات کارگروه بررسی‌شده است که در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۵۸۸ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است و ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شده است.

کد خبر: ۷۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha