۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
برنامه بلند مدت حفظ سقف تولید گاز در جنوب کشور تدوین شد
مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی گاز:

برنامه بلند مدت حفظ سقف تولید گاز در جنوب کشور تدوین شد

بوشهر- مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت نفت برنامه بلند مدت ۱۵ ساله برای حفظ شرایط تولید در مجموعه‌های پالایشگاهی پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان تدوین کرده‌ است تا سقف تولید گاز در این مراکز حفظ شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، مسعود زردویان در نشست با مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی و پارک علم و فناوری بوشهر، افزود: اگر چه تولید بخشی مهم از این برنامه مدون و بلند مدت است اما هیچگاه نباید از بخش‌های نگه‌داشت و پشتیبانی این صنعت غافل شد.

وی با اشاره به جایگاه صنعت گاز در کشور و تبعات مثبت توسعه‌ای و رفاهی آن، گفت: افزون بر ۹۵ درصد از شهرها و ۸۵ درصد از روستاهای کشور از شبکه گاز برخوردارند و گازرسانی به شهرهای استان‌های کمتر برخوردار نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

مسعود زردویان ادامه داد: علاوه بر این پروژه‌های عظیم صنعتی در کشور از گاز استفاده می‌کنند که مکران چابهار معروف‌ترین و جدیدترین آنها است و در آینده به یک قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی در باره اهمیت گاز برای صنعت کشور، اضافه کرد: همچنین گاز و میعانات گازی پایه و اساس فعالیت‌های مجتمع پارس جنوبی و پتروشیمی‌های فعال با ارزش افزوده بالا در این منطقه است و تاسیسات نقاط مختلف کشور نیز از گاز به عنوان ماده اولیه، خوراک تولیدی یا محرک تامین انرژی استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۷۵٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha