۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
اس یو وی الکتریکی کره‌ای پیشرفته تر می‌شود
هیوندای آیونیک۵ مدل ۲۰۲۲ مجهز به شارژ سریع

اس یو وی الکتریکی کره‌ای پیشرفته تر می‌شود

آیونیک ۵ خودرو اس یو وی هیوندای مجهز به فناوری شارژ با سرعت بالا است، این خودرو می‌تواند با استفاده از یک شارژر ۳۵۰ کیلووات ساعتی در مدت زمان ۱۸ دقیقه ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند.

بازار؛ گروه خودرو: هیوندای آیونیک ۵ به عنوان اس یو وی الکتریکی کره‌ای با پلت فرم E-GMP در نمایشگاه ۲۰۱۹ فرانکفورت رونمایی شد.این خورو با هدف توسعه خودروهای الکتریکی طراحی و تولید شده که به جدیدترین تکنولوژی‌ها اعم از دوربین به جای آینه استفاده کرده است.

آیونیک ۵ به عنوان یک خودرو سازگار با پلت‌فرم خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی شناخته می‌شود که در دو مدل دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک کار می‌کند. هیوندای در نظر دارد تا در زمان عرضه این خودرو، قابلیت انتخاب باتری برای مشتری را ایجاد کند. در این حالت، مشتری می‌تواند سفارش محصول با باتری ۵۸ کیلوواتی یا ۷۲.۶ کیلوواتی را بسته به نوع مصرف انتخاب کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر در ساعت هست که مجهز به یک موتور الکتریکی با ۱۶۸ اسب بخار قدرت در عقب خودرو و یک پیشرانه الکتریکی دیگر با قدرت ۷۱ اسب بخار در جلو خودرو تعبیه شده است.  

این خودرو می‌تواند با استفاده از یک شارژر ۳۵۰ کیلووات ساعتی در زمان ۱۸ دقیقه ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند. از سوی اگر فقط ۵ دقیقه شارژ شود، توان پیمایش ۱۰۰ کیلومتری را دارد.
هیوندای در نظر دارد تا آیونیک ۷ را هم تا اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

کد خبر: ۷۵٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha