۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
برقراری پرواز «آبادان-وان» اقدام مثبت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد خط هوایی «آبادان-دبی»
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی آبادان:

برقراری پرواز «آبادان-وان» اقدام مثبت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد خط هوایی «آبادان-دبی»

آبادان- پورکائد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برقراری پرواز «آبادان-وان» را اقدام مثبت اقتصادی دانست و گفت: در راستای توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری، برقراری پرواز خارجی در منطقه آزاد اروند نیاز مبرم است.

مجید پورکائد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات شهرهای آبادان و خرمشهر بیکاری است که می‌توان از طریق گردشگری این معضل را رفع کرد.

وی استعدادهای آبادان و خرمشهر را مهم برشمرد و گفت: این دو شهر دارای چهار راه مواصلاتی زمینی، دریایی، ریلی و هوایی هستند که نعمتی بزرگ برای این منطقه است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان حوزه توریسم درمانی را یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در منطقه آزاد اروند دانست و افزود: ترکیه در این حوزه موفق بوده ولی شهرهای آبادان و خرمشهر نتواستند موفق باشند که علت آن عدم اطلاع رسانی صحیح ظرفیت‌ها توسط مسئولان است.

پورکائد ادامه داد: در دیدارهایی که با سفیران ایران در سایر کشورها داشتم همواره تاکید کردم ظرفیت های‌گردشگری درمانی ایران را معرفی کنند.

ارزآوری گردشگری درمانی
وی با اشاره به هزینه‌های پائین درمان در ایران نسبت به سایر کشورها، توضیح داد: وقتی توریست می‌خواهد یک کشور را انتخاب کند اولین معیار وی میزان هزینه است؛ کدام کشور مانند ایران دارای استعداد است و هزینه سفر پایین دارد؟

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان اظهار کرد: وجود مناطق آزاد یک نعمت برای ساکنان آن مناطق است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم پیامدهای مثبت آن را ببینند و در واقع ذینفع باشند.

پورکائد با تاکید بر اینکه برقراری پرواز آبادان به وان ترکیه نوید یک کار بزرگ در زمینه گردشگری و اقتصاد است، عنوان کرد: در راستای توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری برقراری پرواز خارجی در این منطقه نیاز مبرم است.

وی با اشاره به ضرورت برقراری پرواز آبادان-دبی، افزود: حجم تردد از منطقه آزاد اروند به دبی زیاد است اما شهروندان این منطقه باید از طریق شهرهای شیراز، اصفهان و تهران سفر خود را انجام دهند که همین امر نشان دهنده ضرورت برقراری پرواز آبادان-دبی است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان توضیح داد: برقراری پرواز آبادان-کیش نیز مهم است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: ۷۵٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha