۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
فروشگاه های زنجیره ای حق فروش فله ای میوه را ندارند
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:

فروشگاه های زنجیره ای حق فروش فله ای میوه را ندارند

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: فروشگاه های زنجیره ای در هیچ شرایطی حق فروش میوه فله را ندارند و باید آن را با بسته بندی و سود مشخص شده به مشتریان عرضه کنند در حالی که نه تنها میوه را به صورت فله ای عرضه می کنند بلکه با قیمت های نجومی در حال فروش هستند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان مطلب فوق گفت: این در حالی است که به طور اخص در فروشگاه روشا میوه هایی عرضه می شود که کاملاً قاچاق است مانند سیب سبز فرانسوی و میوه اژدها که هر دوی این میوه ها از مبادی قانونی وارد نمی شود و قیمت هایی نجومی بر بازارشان حاکم است. از این دست می توان به سیب فرانسوی با کیلویی ۱۰۰ هزار تومان اشاره داشت.

او در ادامه تاکید کرد: درصد سودهایی که گروه هایمختلف میوه فروش می توانند بر میوه های خود اعمال کنند کاملاً مشخص و معلوم است. میادین شهرداری با ۱۵ درصد سود، واحدهای خرده فروش با ۳۵ درصد سود و فروشگاه های زنجیره ای با ۲۰ درصد سود اجازه فعالیت دارند. در حالیکه ملاحظه می شود در اعم موارد با بیش از ۴۰ درصد و گاهاً ۱۰۰ در صد سود و در میوه های لوکس این میزان به ۳۰۰ درصد رسیده است. آیا نباید نظارتی باشد؟ چرا نیست؟

دارایی نژاد با ابراز اینکه متاسفانه تاسیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای، مدلی دیگر برای دور زدن قانون است افزود: نظارت اتحادیه های صنفی بر بیش از ۳ میلیون واحد صنفی نشان از لیاقت، دقت و تعهدشان دارد، چه لزومی به تاسیس اتحادیه فروشگاه های زنجیر ه ای است؟ مردم از وجود اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هیچ اطلاعی ندارند به همین دلیل در صورت شکایت از این فروشگاه های باز شکایات به اتحادیه های صنفی سرازیر می شود. ما نمی توانیم ورود و نظارت کنیم بنابراین، ایجاد چنین اتحادیه ای از سوی هر ارگان و سازمانی به معنای واقعی موازی کاری با اتحادیه های صنفی است و بایستی اصلاح شود. همه باید حامی مصرف کننده باشیم و مردم را از سردرگمی نجات دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر فراوانی میوه در ایام پایانی سال افزود: امسال فراوانی محصولات را شاهد هستیم بطوریکه بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن محصول (پرتقال) در انبارهای مازندران دپو شده و ۱۰ درصد نیز در سردخانه های صنف موجود است. تا نوروز بیش از ۲۰۰ هزار تن را نمی توانند بارگیری و حمل کنند و مابقی تا فروردین و اردیبهشت ماه بارگیری و حمل خواهد شد. اگر افراد دست اندرکار بخواهند عرضه را کم کنند اجازه این کار را نخواهیم داد و برای نظارت کامل تمام تلاش مان را انجام می دهیم.

کد خبر: ۷۴٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha