۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
ایران، جت مسافری ۱۰۰ نفره می‌سازد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایران، جت مسافری ۱۰۰ نفره می‌سازد

دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ساخت هواپیمای جت مسافری ۱۰۰ نفره ایرانی با استفاده از توان داخل در قالب تفاهم‌نامه سازمان هواپیمایی و وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش بازار، تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ورود هواپیما به ناوگان هوایی کشور به صورت مداوم دنبال می‌شود، گفت: البته در توسعه ناوگان هوایی فقط بر ورود هواپیما تمرکز نداریم و نگاهمان فقط به دنبال خرید هواپیما نیست.

تفاهم با وزارت دفاع برای تولید جت‌های مسافری ۷۰ و ۱۰۰ نفره
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هواپیمای ۷۰ نفره و جت ۱۰۰ نفره در داخل بسازیم، به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع به امضا رسانده‌ایم تا بتوانیم از توان نظامی موجود برای ساخت هواپیماهای تجاری استفاده کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این‌باره تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع به امضا رسید، برای آنکه بتوانیم از توانمندی یکدیگر استفاده کنیم و ساخت این هواپیما بالفعل شود، این کار در قالب یک تفاهم‌نامه سه جانبه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای هم به زودی در حضور وزیر راه و شهرسازی بین سازمان هواپیمایی کشوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته (منوچهر منطقی) به امضا خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به این سمت برویم که بتوانیم خود هواپیما تولید کنیم، قطعاً اگر این قضیه را از گذشته به صورت جدی دنبال کرده بودیم، امروز در این جایگاه نایستاده بودیم، بلکه بسیار بالاتر بودیم، اما باز بیکار ننشسته‌ایم و پیگیری می‌کنیم، تا این اتفاق روی دهد.

ساخت موتور هواپیما در کشور با همکاری شرکت‌های داخلی
دهقانی زنگنه با بیان اینکه تولید جت ۱۰۰ نفره در مرحله مطالعات است، افزود: چندی پیش بازدیدی از مرکز تولید این هواپیماها داشتم بسیار پیشرفت خوبی انجام شده بود.

ساخت سیمیلاتور در داخل کشور و نصب در جزیره کیش‌
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم تا ساخت یک سیمیلاتور (شبیه‌ساز پرواز) در داخل انجام و در کیش از آن استفاده شود.

کد خبر: ۷۴٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha