۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۴
هند به عنوان بزرگترین مقصد آسیا برای «فین تک» شاخته شد
سقوط چین به مقام دوم حوزه سرمایه گذاری فین تک

هند به عنوان بزرگترین مقصد آسیا برای «فین تک» شاخته شد

همراه با گسترش فناوری خدمات مالی در کشورها، هند توانسته با سرمایه گذاری بیشتر در حوزه «فین تک»، کشور چین را پشت سر گذاشته و به صدر این لیست صعود کند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بیزنس استاندارد» نوشت: یک گزارش تحقیقاتی روز چهارشنبه به تازگی نشان داد هند به عنوان بزرگترین مقصد آسیا برای معاملات فناوری مالی (fintech) ظهور کرده و چین را در سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ پشت سر گذاشته است.

در گزارش منتشر شده توسط مشاوران RBSA (RBSA Advisors، در سال ۱۹۷۱ تاسیس شد، یک شرکت مستقل مشاوره معاملاتی با ارائه خدمات از جمله ارزیابی، بانکداری سرمایه گذاری، مشاوره ریسک است. (شامل بیش از ۲۵۰ متخصص، در ۸ دفتر در هند، دبی و سنگاپور است) آمده است: هند با حدود ۳۳ معامله به ارزش ۶۴۷.۵ میلیون دلارامریکا، بالاترین سرمایه گذاری را در بخش فین تک نسبت به ۲۸۴.۹ میلیون دلار امریکا چین در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ داشته است. از طرفی کل سرمایه گذاری ها در بخش فین تک هند طی چهار و نیم سال گذشته (سال تقویمی ۲۰۱۶ تا نیمه اول سال ۲۰۲۰) از مرز ۱۰ میلیارد دلار امریکا عبور کرده است.

در این بیانیه شرکت مشاوره ارزیابی، بانکداری و سرمایه گذاری پیشرو در بیانیه ای گفت: باوجود شیوع کووید ۱۹ ۱۹، هند شاهد افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری های فین تک به  ارزس ۱۴۶۷ میلیون دلارامریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۹۱۹ میلیون دلار امریکا برای مدت مشابه سال گذشته بوده است.

این در حالی است که بنگلور و بمبئی همچنان دو شهر اصلی برای شرکتهای فین تک به شمارمی روند. راجیف شاه، مدیر عامل RBSA Advisors، گفت: در حالی که صنعت فین تک هنوز در مراحل اولیه تصویب خود قرار دارد، ما معتقدیم که در شرایط خوبی قرار دارد تا شاهد رشد طولانی مدت در سالهای آینده باشیم. تغییرات بیشتر به وام دیجیتال و بانکداری باز متمرکز خواهد شد.

از مجموع ۲۱ شرکتای یونیکورن (به شرکت‌هایی که بعد از سال ۲۰۰۳ ایجادشده ‌اند و ارزش فعلی آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار است) هند، حدود یک سوم آن شرکتهای فین تک هستند که Paytm (شرکت هندی در حوزه تجارت الکترونیک) با ۱۶ میلیارد دلار امریکا بالاترین ارزش  یونیکورنها را دارد. همچنین بازار فین تک هند در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۹۲۰ میلیارد روپیه برآورد شد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۶۲۰۷ میلیارد روپیه برسد و در طی سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۵ با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) حدود ۲۲ درصد گسترش یابد.

کد خبر: ۷۴٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha