۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
رشد ۴ برابری ارزش معاملات تجارت الکترونیک کشور
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک خبر داد

رشد ۴ برابری ارزش معاملات تجارت الکترونیک کشور

رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: براساس آمار، ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد چهار برابری داشته است.

به گزارش بازار، علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: تعداد آی‌نمادهای صادر شده که مجوز شروع به‌کار کسب و کارهای الکترونیکی محسوب می‌شوند نیز در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد سه برابری داشته است.

در همین راستا فرآیند صدور آی‌نماد، سیستماتیک و هوشمند شده است و مدت زمان ارائه این مجوز از ۵ روز کاری به کمتر از یک روز کاری کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد گواهی‌های امضای الکترونیکی نیز که یکی از زیرساخت‌های توسعه تجارت الکترونیک محسوب می‌شود در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم برابر شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: این آمار نشان دهنده آن است که بسیاری روش خرید خود را تغییر داده و خرید اینترنتی را انتخاب کرده‌اند، همچنین کسب و کارهای سنتی و آفلاین سعی کرده‌اند فروش اینترنتی داشته باشند و فروشگاه‌های اینترنتی هم سعی کرده‌اند ظرفیت بخش‌های مختلفشان را تقویت کنند که مجموع این همکاری‌ها با حمایت‌های دولت، ستاد ملی کرونا و صداوسیما، این رشد چشمگیر را محقق ساخته که موفقیت خوبی برای کشور است.

رهبری گفت: در خرید اینترنتی، نکته اول و بسیار مهم این است که افراد از وبسایت‌ها و نرم‌افزارهایی خریدهای خود را انجام دهند که دارای نماد الکترونیک هستند که این نماد لوگوی مشخصی دارد و با کلیک کردن روی آن دسترسی به شناسنامه فروشگاه اینترنتی امکانپذیر است.

وی افزود: این شناسنامه ظرف یکی دو سال گذشته کاملا تقویت شده و اگر به سایتی که نماد اعتماد دارد مراجعه شود اطلاعات مختلف فروشگاه از جمله صاحب فروشگاه، آدرس و اطلاعات فروشگاه و شماره تماس آن از طریق همین نماد اعتماد در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: همچنین سوابق عملکرد فروشگاه اینترنتی نیز از طریق نماد اعتماد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که این موضوع باعث ایجاد شناخت بیشتر نسبت به عملکرد فروشگاه اینترنتی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌کنیم قبل از خرید حتما به سوابق عملکرد فروشگاه مراجعه شود و اگر هر مراجعه‌کننده‌ای در خرید از فروشگاهی که نماد الکترونیک دارد با مشکلی مواجه شد می‌تواند از طریق این نماد ثبت شکایت نماید که این شکایت را هم مرکز توسعه الکترونیک، هم اتحادیه مربوطه و هم سازمان تعزیرات رصد می‌کنند.

رهبری گفت: امکان جدیدی نیز ایجاد شده و سایتی به نام ”ای صنوف“ به کمک مراکز اصناف و اتحادیه‌ها راه اندازی شده است که این سایت ارتباط واحدهای صنفی آفلاین و فروشگاه‌های آنلاین را سهل می‌کند و فروشگاه‌های صنفی آفلاین می‌توانند کالای خود را از طریق درگاه فروشگاه‌های آنلاین ارائه کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: در همین راستا مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت، محصولاتی را که نزدیک‌ترین فروشگاه آفلاین یا آنلاین به آن‌ها از طریق اینترنت ارائه می‌دهند رصد و اقدام به خرید مایحتاج خود کنند.

کد خبر: ۷۴٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha