۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
آغاز عملیات عمرانی نخستین کارگاه سفالگری در شهرستان تویسرکان
در راستای رونق صنایع دستی صورت گرفت؛

آغاز عملیات عمرانی نخستین کارگاه سفالگری در شهرستان تویسرکان

همدان - رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان از آغاز عملیات عمرانی نخستین کارگاه سفالگری شهرستان تویسرکان در زمینی به مساحت دوهزار مترمربع خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: نخستین کارگاه سفالگری در شهر فرسفج اجرایی می شود به نحوی که این کارگاه سفالگری در زمینی به مساحت دوهزار متر مربع و زیربنای ۱۵۰ مترمربع به همت بخش خصوصی احداث خواهدشد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان گفت: حجم سرمایه گذاری این پروژه ۱۰ میلیارد ریال آورده شخصی و بدون دریافت تسهیلات است که با آغاز به کار این پروژه زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر فراهم خواهدشد.

وی در ادامه از آغاز فعالیت یک واحد تولیدی محصولات چرمی نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: یک کارگاه تولیدی چرم با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال۱۷ نفر نیز در این شهرستان به بهره برداری رسید.

ترکاشوند گفت: عملیات عمرانی این کارگاه در زمینی به مساحت۱۲۰۰متر مربع با ۶۵۰ متر مربع زیربنا در سال ۹۷ آغاز و دهه فجر سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان همچنین از مستند نگاری مهارت پخت حلوای گردو و کباب گردوی تویسرکان خبر داد و گفت: با هدف توسعه گردشگری غذا، مراحل ثبت ملی شیوه پخت حلوا و کباب گردو تویسرکان به عنوان میراث ناملموس عملیاتی می شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت ملی منجر به تثبیت اصالت جغرافیای تهیه یک غذا و معرفی آداب و رسوم پیرامون آن است، پرونده ثبت این دو غذای بومی که از جمله غذاهای سالم، طبیعی و سنتی با سابقه بیش از ۱۰۰ سال در تویسرکان هستند در دست تهیه است.

ترکاشوند اضافه کرد:تا کنون شیوه پخت برخی غذاهای محلی تویسرکان از جمله آش سماق، گرده مغزی و ترشی گردو به ثبت رسیده که این موضوع زمینه ساز معرفی غذا، فرهنگ، آداب و سنت تویسرکان در سطح ملی و  بین المللی است.

کد خبر: ۷۴٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha