۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
دولت و وزیر تعاون حق دخالت در نحوه تعیین حقوق کارگران را ندارند
رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

دولت و وزیر تعاون حق دخالت در نحوه تعیین حقوق کارگران را ندارند

بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه چه دولت و چه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق دخالت در تعیین میزان حقوق کارگران برای سال آینده را ندارند تاکید کرد که همچنان بر افزایش ۳۵ درصدی حقوق این قشر اصرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد نماینده کارگران برای تعیین ۹ میلیون تومان به عنوان پایه حقوق این قشر در سال ۱۴۰۰، گفت: آنچه ما بدان تاکید داریم این است که باید افزایش ۳۵ درصدی حقوق برای کارگران در سال آینده مدنظر قرار گیرد و تمام تلاش خود را هم بکار می‌گیریم که این امر محقق شود.

افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم صورت بگیرد
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی خبری که پیش از این از بنده پیرامون ضرورت افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران منتشر شده بود، واکنش نشان داد، اما بنده به عنوان رییس فراکسیون کارگری مجلس همچنان بر این موضوع اصرار دارم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: افزایش حقوق کارگران باید حتما در سال ۱۴۰۰ بر اساس ماده ۴۱ قانون کار متناسب با نرخ تورم صورت بگیرد، ضمن اینکه توافق نمایندگان کارگران و کارفرمایان باید مبنای تصمیم‌گیری در این زمینه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون موضع بنده این است که چه دولت و چه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق دخالت در تعیین میزان حقوق کارگران برای سال آینده را ندارند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته ما در مورد میزان پایه حقوق کارگران به این صورت که ۹ میلیون یا رقم دیگری تعیین شود، اظهارنظری نمی‌کنیم.

کد خبر: ۷۴٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha