۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
پرتفوی بورسی «وتوسم» یکساله ۴۲.۷ هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

پرتفوی بورسی «وتوسم» یکساله ۴۲.۷ هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در گزارش یکساله به رشد ۴۲ هزار و ۷۱۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال اشاره کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹ به تحقق سود ۳هزار و ۹۳ریالی هرسهم اشاره کرده است و در این گزارش به رشد ۲۱۱درصدی آن نسبت به سال مالی قبل اشاره دارد.

این شرکت در دوره مورد گزارش، سود عملیاتی را با رشد ۲۱۲درصدی مبلغ ۱۳هزار و ۹۲۴میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۲۱۱درصدی مبلغ ۱۳هزار و ۹۱۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۲۱۱درصدی مبلغ ۱۴هزار و ۳۶۹میلیارد ریال اعلام کرد.

وتوسم در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از رشد رشد ۴۲هزار و ۷۱۷میلیارد و ۴۷۹میلیون ریالی پرتفوی خود خبر داده است. در این صورت وضعیت بهای تمام شده با رشد ۱۰هزار و ۴۰میلیارد ریالی به ۱۷هزار و ۵۸میلیارد ریال رسید و ارزش بازار آن با رشد ۴۳هزار و ۳۶۱میلیارد ریالی به مبلغ ۵۹هزار و ۷۷۶میلیارد ریال بالغ شده است.

این شرکت در گزارش خود به سهام تحصیل شده با مبلغ ۱۵هزار و ۸۶۰میلیارد ریالی اشاره داشته و کل مبلغ سهام واگذار شده را ۲۱هزار و ۵۲۹میلیارد ریال اعلام کرد که این واگذاری سود ۱۲هزار و ۴۷۹میلیارد ریالی در پی داشته است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که همواره براساس تحلیل صورت های مالی (به صورت گذشته نگر) و برآورد سود سال های آتی با توجه به پیش بینی ها و برآوردهای کارشناسی نسبت به تمامی موارد اثرگذار بر عملکرد مالی شرکتهای هدف (به صورت آینده نگر) انجام می شود. بنابراین شرکت سعی کرده در صنایعی سرمایه گذاری کند که دارای مزیت رقابتی در کشور باشند.

همچنین بخش مهمی از ارزش بازاری سبد دارایی های بورسی و فرابورسی شرکت مربوط به صنایع شیمیایی، چند رشته ای، بانکها و فلزات اساسی است. علاوه بر این شرکت همواره به ابزارهای نوین مالی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در آن ها توجه خاص مبذول داشته و بررسی آن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

کد خبر: ۷۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha