۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
واکسن ایرانی کرونا فاقد هرگونه عوارض| پایان فاز نخست مطالعه انسانی نیمه اسفند ماه
مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد

واکسن ایرانی کرونا فاقد هرگونه عوارض| پایان فاز نخست مطالعه انسانی نیمه اسفند ماه

جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: خوشبختانه تاکنون عوارضی از تزریق واکسن ایرانی کرونا گزارش نشده است.

به گزارش بازار، «حسن جلیلی» افزود: از بدو شیوع کرونا در ایران تیم‌های تحقیقاتی جهت دستیابی به واکسن کرونا در کشور تشکیل شد.

وی اظهارداشت: ضمن انجام مطالعات گسترده، فعالیت‌های که دیگران در سایر کشورها در این زمینه انجام می‌دادند نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: اعضای تمامی این تیم‌ها مشتکل از جوانان خوش فکر، خلاق و مستعد کشور هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم‌های مزبور از اواخر اسفند ماه سال گذشته کار خود را شروع کردند، افزود: مطالعه حیوانی این واکسن در تابستان سال جاری به پایان رسید و از دی ماه هم مطالعه فاز انسانی آن آغاز شد.

جلیلی بیان داشت: تمامی ۵۶ نفر که قرار بود وارد فاز نخست مطالعه انسانی واکسن ایرانی کرونا شوند هم اکنون عملیات تزریق روی همه این افراد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مطالعه فاز یک مطالعه انسانی واکسن ایرانی کرونا در نیمه اسفند ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: پس از تقدیم مدارک و مستندات مطالعه این مرحله واکسن ایرانی کرونا درخواست انجام فاز دوم آن نیز از وزارتخانه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واکسن ایرانی کرونا یک واکسن غیر فعال (ویروس ضعیف شده) است، افزود: واکسن‌های غیر فعال و کشته شده سالهاست که در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۷۴٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha