۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
چین؛ گزینه برتر سال ۲۰۲۴ در صنعت جهانی اینترنت اشیا

چین؛ گزینه برتر سال ۲۰۲۴ در صنعت جهانی اینترنت اشیا

از آنجا که کشورها در تلاش هستند تا از فناوری اینترنت اشیا در صنایع خود بهره ببرند؛ اما چین مدتهاست در این اندیشه بوده و درصدد است تا به قدرت جهانی د ر این حوزه تبدیل شود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «آنالیتیکس اینسایت» در گزارشی نشان داد که چین تا سال ۲۰۲۴  به کشور برتر در حوزه  اینترنت اشیا تبدیل می شود: رشد سریع فناوری ارتباط از راه دور ۵G و تجزیه و تحلیل داده ها، سلطه چین در بازار جهانی اینترنت اشیا را نشان می دهد.

کارشناسان صنعت اظهار داشتند که چین در سال ۲۰۲۴ از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین بازار اینترنت اشیا (IoT) در جهان تبدیل خواهد شد. یکی از عوامل تحریک کننده این رشد هزینه های کلان کشور در این حوزه  است. پیش بینی می شود سرمایه گذاری چین در اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۴ به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد. داده های شرکت بین المللی داده (IDC) نشان داد که نرخ رشد سالانه مرکب چین طی ۵ سال ۱۳ درصد خواهد بود.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که از ۲۰ کشور ذکر شده در گزارش IDC،  این کشور هزینه های تولید، دولت و اینترنت اشیا و مصرفی بیش از نیمی از کل هزینه بازار تا سال ۲۰۲۴ را تشکیل می دهد.جاناتان لئونگ، تحلیلگر ارشد بازار در IDC چین، گفت: در حالی که چین به مسیر خود برای بهبودی ادامه می دهد، ما انتظار داریم بازار در سال های آینده با بازگشت شرکت ها به درک نقش حیاتی اینترنت اشیا در پیشگیری و کنترل اپیدمی، و همچنین توانایی های آنها در کاهش اختلالات بازار برسند.

نفوذ اینترنت اشیا در زندگی روزمره چینی ها
در چین، اینترنت اشیا تقریباً وارد هر صنعت تجارت و سیستم عمومی شده است. نه تنها بخشهای تولیدی و صنعتی، بلکه حضور آن در حمل و نقل، خدمات شهری، خدمات بهداشتی، خرده فروشی، کشاورزی و حتی کاهش آلودگی دیده می شود که یک مسئله مهم در چین است.

به طوریکه خدمات اشتراکی دوچرخه در چین مانند Ofo و Mobike که اجازه می دهد دوچرخه را از طریق یک برنامه موبایل اجاره کنند، رونق گرفته است. این دوچرخه های رنگارنگ و مجهز به اینترنت اشیا هم اکنون در چین یک چشم انداز معمول است.

بدیهی است که دولت چین از توسعه اینترنت اشیا به عنوان یک قدرت ملی حمایت خواهد کرد. براین این منظور تولیدکنندگان اینترنت اشیا تخفیف های مالیاتی دریافت می کنند و برای هدایت حمل و نقل خودران  ، چین در زمینه دانش هوش مصنوعی، علم داده و سایر روندهای فناوری آینده، متخصصانی را استخدام می کند.

نه فقط دولت، بلکه، کارآفرینان چینی بیشتر در  گسترش مراکز راه اندازی اینترنت اشیا نقش دارند. همچنین اپراتورهای تلفن همراه چین نیز با دسترسی به ارتباطات ایمن، قابل اعتماد و هوشمند برای مشاغل در چین، نقش بزرگی در این پیشرفت ها دارند.

چین برای افزایش بهره وری و تسهیل و خودکارکردن  فرآیندهای تولید با کمک اتصال به اینترنت، روی اینترنت اشیا سرمایه گذاری می کند. با حمایت دولت، چین قرار است به رهبر جهان در این صنعت تبدیل شود. اگرچه چالش هایی وجود دارد که باید برطرف شوند.

تیم فنی مرکز هماهنگی واکنش سریع شبکه ملی رایانه بر اهمیت وجود چارچوب امنیتی مناسب همسو با استانداردهای اخلاقی داده تأکید کرده است. استقرار اخیر در زیرساخت های پیشرفته تأمین در چین که متشکل از تولیدکنندگان تجهیزات دستگاه، سیستم های نرم افزاری و شرکت های ابری، ارائه دهندگان مخابرات و ادغام کننده های سیستم است، نشان می دهد که اینترنت اشیا می تواند به شکل ایمن در بخشهای مختلف تجاری و مصرفی به کار گرفته شود.

کد خبر: ۷۳٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha