۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
قوانین مورد نیاز برای تسهیل فعالیت خلاق‌ها تصویب می شود
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

قوانین مورد نیاز برای تسهیل فعالیت خلاق‌ها تصویب می شود

حدادی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان خلاق باید احساس کنند که در حمایت از آنها یک هماهنگی و هم‌آوایی کامل میان مسئولان وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی حدادی نماینده حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، ظرفیت‌های بسیار خوبی در مقیاس کشوری، استانی و شهرستان‌ها وجود دارد بر این اساس باید در راستای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها، تمام توان اجرایی را بسیج کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جوان‌های بسیار با استعداد و نخبه‌ای جذب این زیست‌بوم می‌شوند و حمایت از آنها قطعاً راه را برای گسترش تولید، بومی‌سازی محصولات و اعتلای اقتصادی کشور، هموار خواهد ساخت. برای نمونه در استان البرز به شخصه یک مجموعه بسیار ارزشمند را مورد حمایت قرار داده‌ایم و انتظار داریم تا در آینده نزدیک ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق در آن مستقر شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، ضمن توضیح ظرفیت‌های مجلس در حمایت از این شرکت‌ها گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان، مشتاق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند و در این زمینه هر قانونی که مورد نیاز باشد تا فعالیت این شرکت‌ها را تسهیل کند، به تصویب خواهد رسید.

به گفته وی، با توجه به حوزه فعالیت گسترده شرکت‌های خلاق نیز مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی، حمایت از این شرکت‌های اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین نیز، از اهمیت بالای برخوردار است.

حدادی همچنین بیان کرد: حمایت از شرکت‌های خلاق نیز می‌تواند در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از قوانین حمایتی مصوب مجلس را شامل شود. جوانان خلاق و فعالان صنایع نرم و خلاق باید احساس کنند که در زمینه حمایت از آنها یک هماهنگی و هم‌آوایی کامل وجود دارد.

کد خبر: ۷۳٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha