۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش فعالیت جوانان نوآور را به دنبال دارد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش فعالیت جوانان نوآور را به دنبال دارد

جهانگیرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی حمایت هم‌زمان از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را یک ضرورت راهبردی در کشور توصیف کرد.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، از جمله اموری است که از هر نظر باید در اولویت قرار گیرد. این جوانان متخصص و نوآور هستند که با تخصص و تعهد مومنانه خود، زمینه قطع وابستگی کامل کشور به واردات در بسیاری از  صنایع و رشته‌ها را فراهم می‌کنند. مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس نیز مشتاق هستند تا هر چه بیشتر بسته‌های لازم را در حمایت از این فعالان نوآور، تخصیص دهند. ورآور

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، ضمن تاکید بر فراهم‌سازی بستر حضور هر چه فعال‌تر شرکت‌های خلاق در اقصی نقاط کشور، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز این موضوع مهم مورد توجه نمایندگان قرار گرفت و سعی شد تا حمایت از فناوری و نوآوری به شکل پررنگ‌تری در بودجه عمومی کشور، بازتاب بیابد.

جهانگیر زاده در ادامه گفت: با توجه به حوزه‌های فعالیت شرکت‌های خلاق، آنها از امکان اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی قابل توجهی برخوردار هستند. بی‌شک حمایت از این گونه شرکت‌ها در قوانین مصوب مجلس در کنار سایر شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب می‌شود تا چتر حمایت از جوانان خلاق و نوآور گسترده‌تر شود و فعالان خلاق نیز از حمایت‌های مصوب برخوردار شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن توضیح بسترهای مناسب فعالیت شرکت‌های خلاق گفت: خود بنده به شخصه علاقه‌مند هستم تا آنجا که امکان دارد زمینه فعالیت اینگونه شرکت‌ها در تمام کشور، توسعه یابد. در حوزه انتخابیه اینجانب نیز ذخایر طبیعی و کشاورزی کم‌نظیری وجود دارد که می‌تواند به سوژه فعالیت جوانان خلاق و نوآور تبدیل شود و بتوان از طریق فعال کردن یک اقتصاد درونزا، اقتصاد منطقه را به پیش‌برد.

وی همچنین بیان کرد: به شخصه تلاش کرده ام تا با حمایت از این جوانان خلاق، خواسته‌های آنها از قبیل تخصیص زمین، مکان فعالیت و دیگر بسته‌های حمایتی محقق شود. آمادگی دارم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در مجلس شورای اسلامی، با حمایت حداکثری از فعالان صنایع نرم و خلاق، آنها را ترغیب کنیم تا اشتغال بیشتری ایجاد و در اعتلای ایران اسلامی، سهم بیشتری ایفا کنند.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha