۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تولید گوشت در ایلام ۴ برابر نیاز استان است
استاندار ایلام:

تولید گوشت در ایلام ۴ برابر نیاز استان است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به تولید سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در ایلام، گفت: این میزان تولید چهار برابر نیاز استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر سه‌شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانداری ایلام از پایان مهلت تعیین شده برای اجرای تعهدات سرمایه‌گذار کارخانه سیمان دهلران خبر داد و گفت: به رغم همکاری و کمک لازم اما سرمایه گذار پای کار نیامده و موضوع به دستگاه های ذی ربط برای اعمال قانون ارجاع داده شده است.

وی با عنوان این مطلب که تمام تلاش خود را برای تعطیل نشدن پروژه به کار خواهیم بست، گفت: اشتغال کارگران در این کارخانه برای ما مهم است، بنابراین سرمایه گذار برای عمل به تعهدات خود از جمله اتمام ۱۰ درصد باقیمانده باید اقدام عملی کند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت تولید گوشت در استان گفت: سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در ایلام تولید می شود و این میزان تولید چهار برابر نیاز استان است.

وی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که ستاد تنظیم بازار کشور برای صادرات مازاد نیاز گوشت مناطق مرزی کشور مجوز صادر کند.

وی در ادامه گفت: اگر برای تولید کننده محصولی که تولید می کند توجیه داشته باشد این کار باعث رشد سرمایه و افزایش انگیزه برای تولید بیشتر می شود.

۱۷ واحد تولید راکد در استان فعال شد
وی افزود: اگر دولت و ستاد تنظیم بازار کشور اجازه صادرات تولید گوشت مازاد بر نیاز استانهای مرزی را بدهد ضمن اینکه میزان تولید کشور بیشتر می شود از قاچاق نیز جلوگیری می شود و این کار به هم نفع مردم و هم دامداران است.

استاندار ایلام در بخش سوم از صحبت‌های خود به موضوع اشتغال و بیکاری در استان پرداخت و گفت: همچنان بحث اشتغال و موضوع بیکاری جوانان دغدغه و بحث اول استان است و در این راستا برنامه ها در اولویت هستند.

وی  گفت: در سه ماهه زمستان امسال ۱۷ واحد راکد در ستاد تسهیل احیا شده است و از اول سال تاکنون بالای ۱۰۰ واحد تولیدی در دو ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیا شده است.

وی افزوذ: همچنین در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی موفق عمل کرده ایم به طوریکه در این راستا با جذب  ۱۰۸ درصدی این تسهیلات رتبه برتر کشوری را به دست آورده‌ایم.

کد خبر: ۷۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha