۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۱۳ شرکت سرمایه گذاری استانی، هلدینگ می شوند
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

۱۳ شرکت سرمایه گذاری استانی، هلدینگ می شوند

معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: در حال حاضر از ۴۹ شرکت استانی سهام عدالت ۳۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده اند و قرار است ۱۳ شرکت باقیمانده در قالب هلدینگی به تمام ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت تخصیص داده شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: شرکت های سرمایه گذاری استانی بر اساس رای هیات مدیره که در ۲۰ یا  ۲۱ اسفند سال جاری انتخاب خواهند شد به شناسایی توانمندی های خود در اجرای پروژه ها در سطح کشور یا استان خواهند پرداخت و از منافع آن بهره مند می شوند.

وی افزود: در حال حاضر از ۴۹ شرکت استانی سهام عدالت ۳۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده اند و قرار است ۱۳ شرکت باقیمانده در قالب هلدینگی به تمام ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت تخصیص داده شود.

معتمد ادامه داد: لازم است تمام مشمولین در تمام سامانه های لازم از جمله سجام ثبت نام کنند تا کلیه منافع لازم به آنها اختصاص یابد. در این صورت آنها می توانند از منافع نقدی و افزایش سرمایه در اسرع وقت بهره مند شده و از هر تغییری در ارزش شرکت های سرمایه گذاری استانی باخبر شوند.

وی در پایان به ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت های استانی اشاره کرد و گفت: موضوع آن توسط شورای عالی بورس تصویب شده و هدف آن حمایت از شرکت های استانی است.

کد خبر: ۷۲٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha