۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
چاپ دفترچه‌های درمانی متوقف می‌شود
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

چاپ دفترچه‌های درمانی متوقف می‌شود

تبریز- مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به فراهم شدن امکانات زیرساختی مناسب از اول اسفند ماه امسال چاپ دفترچه‌های درمانی کاغذی متوقف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، جعفر سمساری افزود: بر این اساس ارایه خدمات ویزیت، تجویز دارو و پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارایه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با ارایه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند، اظهار داشت: در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی الزامی به ارایه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست.

سمساری اضافه کرد: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه خود در درگاه مذکور اقدام نمایند.

وی یادآور شد: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق سایت medical.tamin و یا با شماره گیری  #۱۴۲۰*۴*  و همچنین نصب اپلیکیشن موبایل با مراجعه به سایت pwa.tamin.ir  اقدام نموده و در مواردی که بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی فاقد استحقاق درمان بودند اعتراض خود را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کنند.

سمساری ادامه داد: تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد نیز می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام نمایند.

وی گفت: هماهنگی لازم با بیمه مرکزی برای پذیرش نسخ الکترونیک توسط شرکت‌های ارایه ‌دهنده بیمه تکمیلی درمان هم به عمل آمده و در صورت تجویز دستور پزشک بر روی سرنسخه نیز، بیمه شده می‌تواند نسخه کاغذی پزشک را کمافی‌السابق به بیمه تکمیلی مربوطه تحویل و خدمات مورد نظر را دریافت کند.

کد خبر: ۷۲٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha