۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
قول مساعد عمان برای حل مشکل پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشور
در دیدار رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با وزیر صنعت عمان مطرح شد؛

قول مساعد عمان برای حل مشکل پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشور

ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان از اجازه ندادن به کشتی‌های ایرانی برای پهلوگرفتن در بنادر اصلی عمان انتقاد کرد و خواستار رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های ایرانی به هنگام افتتاح حساب بانکی در عمان شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان در مسقط دیدار و گفت وگو کرد. در این نشست ضمن بیان پیشنهادها و راهکارهای توسعه سطح روابط بین دو کشور، برخی چالش های پیش روی فعالان اقتصادی ایرانی برای فعالیت در عمان، مطرح و بررسی شد.

محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان، افتتاح حساب بانکی برای شرکت های ایرانی در عمان را یکی از مشکلات آنها برشمرد و برای توسعه سطح ماسبات تجاری بین دو کشور خواستار رایزنی و حل این مسئله شد.     

این فعال اقتصادی همچنین ندادن مجوز به کشتی‌های ایرانی برای پهلوگیری در بنادر اصلی عمان را از دیگر موضوعاتی دانست که باید با همفکری و مساعدت مسئولان عمانی مرتفع شود. او در ادامه  پیشنهادهایی در راستای افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ارائه کرد.

قیس الیوسف، وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز ضمن اشاره به فعالیت های راهگشای اتاق مشترک ایران و عمان در طی سال های گذشته از اتاق مشترک ایران و عمان درخواست کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی عمان، سرمایه‌گذاران واقعی و شناخته شده ایرانی که در عمان دچار مشکل شده‌اند را به وزارت صنعت و تجارت معرفی کند.

او همچنین درباره صدور مجوز برای پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر عمانی قول مساعد داد و از پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده توسط رئیس اتاق مشترک با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر برای بخش خصوصی ایرانی استقبال کرد.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان همچنین از رئیس اتاق بازرگانی عمان که در این نشست حضور داشت، درخواست کرد تا راهکارهای پیشنهادی در این نشست را با همکاری اتاق مشترک ایران و عمان اجرایی کند.

کد خبر: ۷۲٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha